Hedinn
Moderator
Fast vilka är alla dessa stjärnor? Ligan är bra, ja, men det är ju till stor del tack vare utländska spelare... Se typ Tottenham, som är ett av de bättre (där Kane spelar), t.ex. Fem spelare i Engelska landslaget. Sen har vi även Lloris (Franska målvakten) och tre Belgiska landslagsspelare. De engelska toppspelarna är sällan överrepresenterade i lagen. Och kollar vi bakåt, på Beckham och Owen, som ju får ses som stjärnspelare, så var båda och spelade i Spanien, vilket bör ses som en betydligt bättre liga så sett. Där hittar man inte många engelsmän...England är ju en stor nation från början, sett till sin liga, antal stjärnor och spelare osv. De har alla förutsättningar till att vinna VM men lyckas aldrig. Det är gåtan.
Så nja, antal stjärnor? De har Kane som är lite outstanding. I övrigt kan jag inte se att de skulle ha mer potential än övriga lag, så alla förutsättningar att vinna VM skulle jag verkligen inte säga att de har.
Exakt, granskar man laget ordentligt och jämför med många andra har de ingen större fördel på pappret.Engelska stjärnorna är till stor del stjärnor för att de är just Engelska. Det är verkligen ingen Engelsk spelare som är stor i en annan liga än PL. Sen är det såklart inte dåliga spelare men man är inte så bra som man tror.
I mitt tycke så var en åttondelsfinal ett rimligt mål, en kvartsfinal en bra prestation och en semifinal en kraftig överprestation. Det är ingen jättestark trupp man har om man inte har Engelska glasögon på.