Foto hjälp?

F

Fladde

Hur får man in ett kort här på buke?

Tacksam för svar :bow:
 
Sv: Foto hjälp?

mysko skrev:
Kolla under forumet datorer så får du hjälp
20Etiennette.jpg
 
Sv: Foto hjälp?

där har jag kollat och läst å läst och åter läst ang infoga bilder i själva inlägget...men inget funkar...det blir endast vanliga länkar i inläggena TROTS jag gör presis som det står och att kortet liogger ute på nätet :-(((
 
Sv: Foto hjälp?

vi kanske behöver studiehjälp ;-))..Nej men, där på dator sidan så är det ju ett gytter av de spikade trådarna....man får verkligen leta för att hitta och sedan hoppa till annan tråd och sedan gå tillbaka å göra om allt...och sen hittar man inte :-(...egentligen borde det vara separata trådar ang: bilder å allt vad det heter. Typ: SÅ HÄR INFOGAR DU BILD I ETT INLÄGG...SÅ HÄR INFOGAR DU AVATAR (eller vad det nu hette)...och sedan bilder på VART man klickar. Ungefär som Freefarm har i sitt optignägg program...där är det bilder på vilka knappar man klickar på och vad som händer...så tycker jag.
 
Sv: Foto hjälp?

Du måste länka till själva bilden, inte sidan som bilden ligger på. Bildadressen måste sluta på .jpg eller .gif och bilden måste ligga på en server som tillåter direktlänkning. Yahoos fotoalbum fungerar nog inte.

Du får nog lägga dina bilder någon annanstans. Ett bra ställe är www.photobucket.com . Hur du gör i övrigt kan du läsa om i de andra trådarna som nämnts här.
 
Sv: Foto hjälp?

Jag håller med om att det är svårt att hitta svaren när man måste leta igenom en enda lång tråd där frågor och svar ligger spridda huller om buller. Problemet är bara att om man ska göra på något annat sätt så krävs det en massa jobb, och det är ingen som orkat ta tag i det...
 
Sv: Foto hjälp?

gern skrev:
Problemet är bara att om man ska göra på något annat sätt så krävs det en massa jobb, och det är ingen som orkat ta tag i det...
Precis så är det! Jag har sagt hur många gånger som helst att jag GÄRNA nålar en utförlig beskrivning på datorforumet, bara någon annan än jag sätter sig och skriver den. Men ännu har ingen nappat, av någon konstig anledning... :angel:

/Erica
 
Sv: Foto hjälp?

Cheeserica skrev:
Precis så är det! Jag har sagt hur många gånger som helst att jag GÄRNA nålar en utförlig beskrivning på datorforumet, bara någon annan än jag sätter sig och skriver den. Men ännu har ingen nappat, av någon konstig anledning... :angel:

/Erica

SÅ HÄR INFOGAR MAN EN BILD / SÅ HÄR LÄGGER MAN IN EN LÄNK

1) Till att börja med måste man ha laddat upp bilen någonstans.

2) Ta reda på bildens hela adress
För att få reda på bilens "egna" adress, så högerklickar du på bilden, väljer egenskaper. Och där det står adress (URL) har du hela adressen, kopiera den och vips! så har du hela adressen.

3) Klistra in bilden i ett inlägg genom att klicka på det lilla "gula kuvertet" som finns ovanför rutan där du skriver texten. (står infoga bild om du håller över den)
Då kommer det upp en liten ruta där du klistrar in hela adressen (CTRL+V)

4) Förhandsgranska inlägget, så ser du direkt om det ser ut som du tänkt dig! Undvik att lägga in enomt stora bilder, då tar det lång tid för dem som har modem att ladda in sidan.

5) Klart!

Ex. på bild infogad i ett inlägg.

bukefalos_logga.gif


Adressen till denna logga är:
http://www.bukefalos.com/f/images/misc/bukefalos_logga.gif

Om jag i stället vill ha adressen som en länk, tryck på den lilla bilden sidan om det gula kuvertet (en jordglob och en länk) Står infoga hyperlänk om du håller över.
Ex:
http://www.bukefalos.com/f/images/m...falos_logga.gif

Dessutom blir alla länkar som börjar med http:// automatiskt klickbara om ni under tilläggssalternativ väljer att bocka i "Gör automatiskt om URL:er till länkar. "

Klarnade det nu?? ;)
 

Liknande trådar

Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
529
Senast: AbCdE
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Amha
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
460
Senast: misswilma
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp