Fotografera häst i rörelse

feliciaalmqvist

Trådstartare
hej! idag ska jag rida ett dressyrprogram. jag har en Sony a390 systemkamera, min pappa tänkte fota men han kan ingenting om inställningar. vilken nybörjare inställning är bra för hästar i rörelse? vill inte att bilderna ska bli suddiga bara för att hästen rör sig :p förlåt för flummigt inlägg

hej! idag ska jag rida ett dressyrprogram. jag har en Sony a390 systemkamera, min pappa tänkte fota men han kan ingenting om inställningar. vilken nybörjare inställning är bra för hästar i rörelse? vill inte att bilderna ska bli suddiga bara för att hästen rör sig :p förlåt för flummigt inlägg
Om din kamera ser ut så här, så skulle jag rekommendera att vrida "hjulet" till vänster till gubben som springer. Det är nog det lättaste, och sen trycka ner avtryckaren halvvägs, ta fokus och trycka ner hela vägen för att ta bilden. :up:

Sony_Alpha_A390_top.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 560
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 777
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 285
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 780
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka