Fotoredigering..

simba_112

Trådstartare
Hoppas jag postat tråden rätt nu, känds som det bästa stället i alla fall ;)
Håller på och försöker fixa lite bilder och har kört fast.
Ska se om jag lyckas förklara så ni förstår..

Om jag har en bild på tex en hund, men jag vill skära ur enbart själva hunden ur bilden och sätta den mot en annan bakgrund.. Hur 17 GÖR man?!:o:D

Sv: Fotoredigering..

finns olika sätt att göra det på, beror helt på hur bilden ser ut eller vilken bakgrund man vill ha, det är sådant jag kollar på som avgör hur jag ska gå tillväga. men man kan väl helt enkelt klippa ut hunden och sätta den på den andra bilden, vad ha du för program förresten?

annars kan jag gärna hjälpa till, har så tråkigt ibland så ;)

Hur gör man för att klippa ut? :D
Har provat olika gratisprogram men hittar liksom inte hur man gör..

Beror ju på vilket program du har, har själv bara kört med photoshop, men det borde väl heta nått med "klippa ut" svenska eller engelska.
kan ju ha olika namn beroende på vilket program som sagt, på min photoshop heter det lasso tool som jag brukar använda till lättare saker :P

Beror ju på vilket program du har, har själv bara kört med photoshop, men det borde väl heta nått med "klippa ut" svenska eller engelska.
kan ju ha olika namn beroende på vilket program som sagt, på min photoshop heter det lasso tool som jag brukar använda till lättare saker :P

Sitter och skrattar lite åt mig själv... Mitt i ett steg så tändes den där lilla lampan ovanför mitt huvud och jag kom på hur man gör, precis det du skriver ovan ;)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 341
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 007
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Crossline
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka