Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppsan! :o Det var en vårblomma i alla fall. :angel:
Snygg var den också!

Jag har också fotat vitsippa - verkligen ett originellt motiv :D
0D6C9861-FB0A-4585-B6DB-7365B72117DC.jpeg
 
Snygg var den också!

Jag har också fotat vitsippa - verkligen ett originellt motiv :D
Visa bifogad fil 14294

De behöver inte vara originella för att vara vackra. Förmodligen är de populära av en anledning, jag tror de väcker många känslor. ;)

Och jag älskar hur du (och andra) lyckas få bakgrunden ur fokus. Är det någonting som händer med linsen eller redigeras det i efterhand?
 
De behöver inte vara originella för att vara vackra. Förmodligen är de populära av en anledning, jag tror de väcker många känslor. ;)

Och jag älskar hur du (och andra) lyckas få bakgrunden ur fokus. Är det någonting som händer med linsen eller redigeras det i efterhand?
Jag kan typ inte redigera bilder så den där är mer eller mindre fotad så :) Har väldigt kort öh skärpedjup/stor bländare kanske när jag fotar ovh då blir det så när jag har tur :o :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
De behöver inte vara originella för att vara vackra. Förmodligen är de populära av en anledning, jag tror de väcker många känslor. ;)

Och jag älskar hur du (och andra) lyckas få bakgrunden ur fokus. Är det någonting som händer med linsen eller redigeras det i efterhand?
Precis som @Killaloe säger - ställ in på stor bländare (låg siffra) för att få kort skärpedjup. Var noga med att få skärpan på rätt sak! Det är lättare med större avstånd mellan motiv och bakgrund. Ett makroobjektiv underlättar också, men är inte alls nödvändigt.
 
En bild jag tog för ett tag sedan, älskade färgerna, tagen med mobilen så ej den bästa bild jag tagit. Men jag är nöjd över resultaten.
Hade jag haft mer tid på mig kunde jag fått till det bättre, men jobbade ju och skulle vidare.
Kunde inte motstå frästelsen att fånga lite av vårens fina blommor innan jag åkte. :p

1695290E-7C9B-4959-B7D4-EDE5E84D2CE7.jpeg
 
Vilket objektiv är det där?
Kommer troligen snart ha råd att köpa ett nytt. :D

Det är ett Canon EF 70-200mm f/4L IS USM tillsammans med en Canon EF Extender 1,4x III :) Hänger ute på 280 mm och bländare på 5,6-6,3 för det mesta när jag fotar småkryp. Det funkar faktiskt riktigt bra trots att det kanske inte är vad gluggen riktigt är tänkt till!
 
Det är ett Canon EF 70-200mm f/4L IS USM tillsammans med en Canon EF Extender 1,4x III :) Hänger ute på 280 mm och bländare på 5,6-6,3 för det mesta när jag fotar småkryp. Det funkar faktiskt riktigt bra trots att det kanske inte är vad gluggen riktigt är tänkt till!
Oooh, hade jag gissat hade jag trott at det var en macroglugg. :o
 
Det telet är fantastiskt, funkar till allt :D Men jag är sjukt sugen på macroutrustning också, eller kanske ett längre tele...
Jag funderar på att köpa macroglugg som nästa objektiv. Sen även försöka ta mig iväg till någon fotobutik som kan hjälpa mig få ordning på fokuset på kamerahuset och de andra objektiven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 971
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 373
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp