Status
Stängd för vidare inlägg.
En bild från i torsdags. Sambon fick hjälpa mig.

rm6HxMC.jpg
 
tack så jättemycket @Septicemia och @Flixon vad glad jag blir :)

@Flixon jag kan verkligen rekommendera det om du är intresserad av att fota djur! Det är en helt fantastisk upplevelse att komma så nära :love:, även om det är lååång väntetid och man aldrig har några garantier när det gäller djuren. Vi satt i samma gömsle förra året och hade tyvärr otur att något skrämde bort korparna och då även örnarna, så vi såg 3 örnar i totalt 14minuter av en hel dags sittning :( Sedan typ vid kl 14 dök det upp en duvhök och det var nog den som skrämt korparna

Den här gången hade vi örnar på besök 3ggr, varav sista gången hade vi totalt 12 örnar samtidigt! Och vi hade som mest 60 korpar och därefter skator, kajor, kråkor, en hackspett, en nötskrika, domherrar mm

Jag skulle oxå jättegärna sitta i gömsle för att fota björn och varg men tyvärr har priserna stigit väldigt mycket senaste året, så jag tvekar om det är värt priset, men blir nog att jag försöker boka in något i alla fall :angel:
 
Åh, är det från senaste månförmörkelsen @emlem ? Här var det alldeles gråmulet och dimmigt så jag, som var pepp och hade pallrat mig upp tidigt, surade ihop totalt :p

Jättefin bild!
 
Minns fortfarande när jag låg på mage och ålade i snön för att ta den här bilden:

winter_truck_by_theredlightning_d74mehe-fullview.jpg


Så visst gör vi fotografer en del saker som andra skulle tycka ser lite konstigt ut, men det är slutresultatet som räknas. :p

Jag får sånt sug att fota igen, men min systemkamera och jag är inte riktigt överens vart fokus ska vara och det retar gallfeber på mig. Den butiken där jag köpte den la ner, hade annars tänkt åka dit och be dom kolla på den, finns fövisso butiker i Göteborg och Stockholm, men lite långt att åka... typiskt.
 
Men så häftigt!
Det var en otroligt häftig upplevelse och väldigt utvecklande! Jag både känner och ser i mina bilder att jag tagit ett stort kliv framåt under resan :)
Vi var typ bara 2-3meter ifrån sjöelefanterna och pingvinerna var så nyfikna så de t o m kom och pickade på en ibland och några caracaror började leka med mitt skosnöre när de tyckte jag suttit stilla för länge :p

Sedan gick min ena kamera sönder efter typ halva resan vilket var trist, men som tur var hade jag två kamerahus med mig så jag kunde fortsätta fota iaf
 
Oooh, hittade den här gamla bilden när jag fick min hårddisk (med alla mina foton på) att fungera igen.
Det var riktigt häftigt, vi smög oss ner med traktorn och jag kunde senare "skryta" för ex-svärfar att jag hade "skjutit" älgar, han va lite avis. :p

Måste banne mig försöka bli kompis med min nuvarande kamera, alla dessa bilder jag tagit innan som jag kollar på får mig att känna ett enormt sug att fota igen, på allvar.

26254
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 903
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp