Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog en fin bild på Malmös nya skybar helgen :)

35757
 
Imorse kom jag åt att ta en av de bästa bilder jag fotat med mobilen, i alla fall med tanke på motivet. 🙄😅

Var hos en kund och lastade, trucken sköter sig själv och jag är bara i vägen om jag hjälper till, visste att morgontåget skulle passera när jag var där. Jag har varit/är lite av en tågfanatiker och skulle en gång i tiden bli lokförare (istället blev jag lastbilschaufför), så jag satt en bra stund innan tåget kom och klurade ut hur jag skulle ta bilden och för att få rätt exponering osv.

Ville kombinera två saker jag tycker om i en bild. Jag gillar även hur staketet delar av bilden, för mig känns det lite symboliskt på något sätt, mer frihet i en lastbil än ett tåg på räls, jag vet inte. 😂

67777856_129080048410434_143313809285717178_n.jpg
 
Jag spanar på ett nytt objektiv att ta landskapsbilder med och som jag orkar bära med mig när jag ska ut och promenera och när/om jag ska ut och resa. Just nu tror jag att jag har bestämt mig för ett Canon EF 16-35/4,0 L IS USM. Det verkar som att sambon kommer att gå med på det efter att ha köpt ett par hörselkåpor för 2000 kr, innan var har mer skeptisk till att lägga de pengarna på ett objektiv. :angel:

Men finns det några andra objektiv till en fullformatare som kan tänkas passa? Helst inte så mycket dyrare och det ska ge skarpa bilder. Eller kommer jag att bli nöjd om jag köper det jag nästan bestämt mig för?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 971
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 373
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp