Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inget sådant objektiv, det är ett litet mini-objektiv till mobilen, så samma finesser som finns till systemkamerorna existerar inte. 😅

10370035A-1_1000X1000.jpg
Aha, ja då blir det ju en helt annan sak :p
 
Aha, ja då blir det ju en helt annan sak :p
Jag vill köpa ett riktigt macro-objektiv en dag, men ligger lite annat före på inköpslistan å mobilobjektiven var lite billigare, så tänkte "varför inte" å provade. Har i och för sig inte haft dom så länge än, så får väl se va mer jag kan hitta på med dom. :)
 
En bild från gårdagens vandringstur. Jag gillar hur granen (snälla skjut mig inte nu om det är en tall eller annat barrträd, jag är bara en stackars stadsbo!) och berget liksom ramar in mitt vandringssällskap, som vid det här laget har vant sig vid att jag kommer lite på efterkälken ibland eftersom jag "måste" ta en bild, plocka vildhallon eller annat skoj :D

20200726_105622.jpg
 
Någon som kan hjälpa mig lite?
Fick en Nikon D700 av sambon, har mest bara tryckt av ett par bilder helt random för att kolla intställningarna än så länge, men jag funderar på varför bilderna ser ut såhär i kameran?
 

Bifogade filer

  • 20200801_214158.jpg
    20200801_214158.jpg
    49,6 KB · Visningar: 48
Någon som kan hjälpa mig lite?
Fick en Nikon D700 av sambon, har mest bara tryckt av ett par bilder helt random för att kolla intställningarna än så länge, men jag funderar på varför bilderna ser ut såhär i kameran?
Vad är det för objektiv på kameran? Ser ut som någon form av kraftig vinjettering.
 
Någon som kan hjälpa mig lite?
Fick en Nikon D700 av sambon, har mest bara tryckt av ett par bilder helt random för att kolla intställningarna än så länge, men jag funderar på varför bilderna ser ut såhär i kameran?
Har du ett dx-objektiv? D700 har fullformatssensor och behöver objektiv anpassade för detta för att kunna utnyttja hela sensorn. :)
 
Har du ett dx-objektiv? D700 har fullformatssensor och behöver objektiv anpassade för detta för att kunna utnyttja hela sensorn. :)
Det förklarar saken :)
Typiskt också, hoppades kunna använda de objektiv jag har. Nya är ju jättedyra verkligen. Var köper ni sådant?
 
Det förklarar saken :)
Typiskt också, hoppades kunna använda de objektiv jag har. Nya är ju jättedyra verkligen. Var köper ni sådant?
Du kan förmodligen ställa in kameran på 1,5 gångers beskärning, då använder den bara en så stor del av sensorn som objektivet är anpassat för. Nackdelen är att du får lägre upplösning på bilderna när inte hela sensorn används.

Annars har jag köpt objektiv begagnat från fotoaffärer, då kommer man hyfsat billigt undan och har ändå garanti ett tag. :)
 
Jag vill ha ett tele på minst 400mm till Canon (fullformat) för fågelfoto 😄 Så ljusstarkt som möjligt, helst vädertätat. Tar gärna emot tips på objektiv! Ingen erfarenhet av Tamron och Sigma, finns det någon som har ett långt tele/telezoom från någon av dem?

Har en canon 1,4x extender så ett fast 400mm eller liknande som matchar den är inte ointressant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 010
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 541
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp