Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så lite fjärilar :angel:

the_peacock_butterfly_by_foppa87.jpg


the_peacock_butterfly_2_by_foppa87.jpg


butterfly_by_foppa87-dbp4ydw.jpg


butterfly_3_by_foppa87-dbp4z42.jpg
 
Hej alla!
Hoppas det är ok att fråga här :)
Min dotter på 13 år önskar sig en systemkamera. Det säger mig ingenting :o

Hur som, jag hade tänkt köpa något begagnat på tex tradera, men vad ska jag kolla efter?????
 
Hej alla!
Hoppas det är ok att fråga här :)
Min dotter på 13 år önskar sig en systemkamera. Det säger mig ingenting :o

Hur som, jag hade tänkt köpa något begagnat på tex tradera, men vad ska jag kolla efter?????
En Canon EOS 600D t.ex. Det är en bra kamera för ett bra pris. De säljs fortfarande i butik och kostar då cirka 7000, men begagnade går att hitta för runt 3000 inklusive ett kitobjektiv. (Jag kollade ganska nyligen eftersom jag råkade doppa min i Östersjön i somras och vill ersätta den.)

Sedan går det ju att komplettera med andra objektiv och tillbehör.
 
Hej alla!
Hoppas det är ok att fråga här :)
Min dotter på 13 år önskar sig en systemkamera. Det säger mig ingenting :o

Hur som, jag hade tänkt köpa något begagnat på tex tradera, men vad ska jag kolla efter?????
Det brukar dyka upp Canon eller Nikon kameror med jämna mellanrum.
Kolla gärna hur många bilder man tagit (kan man göra med hos en fotohandlare om man inte laddar ner programvaran själv.)
Objektiv, där kan du till att börja med köpa billiga "kitt-objektiv" brukar gå för ngr hundra på blocket. Ett zoom på 20 till 70 millimeter kommer man långt med eller 70 till 200 mm. Be gärna ngn som kan kolla upp så kamera o objektiv är ok innan köp.
 
Hej alla!
Hoppas det är ok att fråga här :)
Min dotter på 13 år önskar sig en systemkamera. Det säger mig ingenting :o

Hur som, jag hade tänkt köpa något begagnat på tex tradera, men vad ska jag kolla efter?????
Både Canon och Nikon har bra instegsmodeller, till ungefär samma priser. Det finns såklart andra märken med, men fördelen med att hålla sig till dessa två är att begagnatmarknaden är jättestor. Vilket av dessa två en föredrar är helt individuellt, själv har jag Nikon men jag inbillar mig inte att det är någon större skillnad :p

Om du köper begagnat, se till att ta några bilder i olika ljus för att testa. Fråga också hur många exponeringar som tagits med kameran, jag skulle inte köpa en som gått mer än ca 15 000 om jag vill kunna ha kameran ett tag.
 
Hej alla!
Hoppas det är ok att fråga här :)
Min dotter på 13 år önskar sig en systemkamera. Det säger mig ingenting :o

Hur som, jag hade tänkt köpa något begagnat på tex tradera, men vad ska jag kolla efter?????
Canon är bäst om ni inte redan har objektiv till ett annat märke, det finns mängder med fina Canonobjektiv till bra pris på begmarknaden att köpa till efterhand som intresset utvecklas. Nikon kommer som nummer två, andra fabrikat förutom dessa två finns det mycket mindre till.
 
Har inte fotat något med systemkameran på sistone, försöker fortfarande hitta tid att få bukt med den. De flesta bilder jag tar nu är med mobilen och ibland lägger jag upp dom på instagram.

24839013_157225778365574_3244891334506446848_n.jpg

25015701_1550371825078763_45984943527952384_n.jpg

25038370_152054998779849_8318409216268173312_n.jpg
 
Den här tråden tycks visst gå i ide vintertid :D

Jag har varit på semester och testat hur tålig en kamera verkligen är genom att använda kameraväska inklusive utrustning som airbag vid vurpor.
cotton_clouds_by_liminalitet-dbz86dm.jpg

Helt sjukt vackert! När man tar en sån bild måste man ju också berätta var den är tagen ;). Någonstans i Alperna förmodar jag ?
 
Helt sjukt vackert! När man tar en sån bild måste man ju också berätta var den är tagen ;). Någonstans i Alperna förmodar jag ?

Tack! Jodå, nog är det alperna, Les Deux Alpes i Frankrike :) Otroligt vackert ställe, jag tycker att det är fruktansvärt svårt att fånga den där speciella, mäktiga känslan på bild. Bergen är så mycket större (i brist på bättre ordval) i verkligeheten.
 
Tack! Jodå, nog är det alperna, Les Deux Alpes i Frankrike :) Otroligt vackert ställe, jag tycker att det är fruktansvärt svårt att fånga den där speciella, mäktiga känslan på bild. Bergen är så mycket större (i brist på bättre ordval) i verkligeheten.
Visst är det så, brukar oftast vara så. Jag längtar till vi kan ta bilder med våra ögon och sen visa för andra, det hade varit häftigt. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 595
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 551
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 141
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp