Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har jagat fjärilar i helgen och har mängder med bilder att gå igenom. Äntligen :bump:

on_the_lookout_by_liminalitet-dbgo98i.jpg
 
@RedHyuuga Du kan ju börja med att bli kompis med kameran och sen köpa nytt objektiv.
Jag är till största del självlärd. Men både mamma och hennes sambo fotograferar mycket också. Så jag har lärt mig en del av främst hennes sambo som är väldigt duktig.
Nej, nytt objektiv blir det inte än på ett bra tag, har en låååååååååång lista på vad som ska köpas in före det. Steg 1 är att göra inställningarna på kamerna. :up:
Ah, jag har själv gått några kurser, hade varit kul om man kunde hitta någon som är nära (oftast är de så långt bort :arghh:).
 
Åh va sugen jag blir på att damma av min kamera när jag ser era fina bilder! Jag måste nog åka ut till hagen ikväll och fota lite :) Jag hoppas bara att det är lika fint som för några veckor sen då jag tog denna bild. Med mobilen + att den är inzoomad så kvaliteten är ju sådär.. Men det var en magisk kväll!
19875394_10155475160343908_3575537140461292876_n.jpg



Nästa vecka blir det en roadtrip till Stekenjokk så då lär jag definitivt (!!) använda kameran :bump:
 
Åh va sugen jag blir på att damma av min kamera när jag ser era fina bilder! Jag måste nog åka ut till hagen ikväll och fota lite :) Jag hoppas bara att det är lika fint som för några veckor sen då jag tog denna bild. Med mobilen + att den är inzoomad så kvaliteten är ju sådär.. Men det var en magisk kväll!
19875394_10155475160343908_3575537140461292876_n.jpg



Nästa vecka blir det en roadtrip till Stekenjokk så då lär jag definitivt (!!) använda kameran :bump:
Sådana bilder är så mysiga. :up:

Påminner om när jag tog någon liknande bild på min häst, bara synd att gödselstacken syns och hon hade flughuva och täcke på sig, men men kan ju inte få allt. :p
11054782_970798896284290_3881476960293946175_n.jpg
 
Jag var på en rovfågelpark häromdagen och tog lite fuskbilder av den sort som är hur svårt som helst att lyckas fånga i det vilda... Tyvärr hade teleobjektivet gått sönder så jag fick använda mitt fasta 100 mm 2,8, ett objektiv som jag gärna använder till t ex porträtt. Trots att jag fick beskära en del bilder rätt kraftigt och det tog lite tid för mig att hitta rätt med detta objektiv fick jag massor med bilder jag är nöjd med - t ex den här.
IMG_7154.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 275
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 860
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp