Bukefalos 28 år!

Fotoutmaning: Fånga februari

Svenska snacks färgkoordinerade med en blodapelsinsgin & tonic. Nyköpta tulpaner och tända ljus överallt. Mycket festligare än så blir det inte i mitt liv just nu! :D

20220205_182602.jpg
 
20220205_222924.jpg
5. Fest.
Behöver "festa" till det i kväll efter 45 minuters typ gallstenskramp tidigare, första gången sedan min gastric sleeve-operation, så mitt vanliga lugna jag gick inte att finna någonstans. Det var ont, panik, kvidande, tårar, kallsvett, skakningar, illamående och dubbelvikta promenader innan det till slut var över.
Men nu är jag hungrig och ska efter det smaka på min första cider sedan operationen. Och havrefrasen är mitt kvällsgodis för senare medan jag tittar på McLeods döttrar igen ! Mums!
 
6. Fika

Givetvis är idag dagen när det inte finns något sött hemma och jag dessutom inte är det minsta sugen men jag fyndade tre små kaffeassietter på loppis tidigare idag. Tänker att de kommer vara perfekta att ha datorsnacks på, passade dessutom bra som assiett/underlägg till stora tekoppar och spillbricka till sojaskålar :up:

IMG_20220206_160245-01.jpeg
 
6. Fika

Givetvis är idag dagen när det inte finns något sött hemma och jag dessutom inte är det minsta sugen men jag fyndade tre små kaffeassietter på loppis tidigare idag. Tänker att de kommer vara perfekta att ha datorsnacks på, passade dessutom bra som assiett/underlägg till stora tekoppar och spillbricka till sojaskålar :up:

Visa bifogad fil 85432
Åh, Ostindia! Den servisen har vi i sommarstugan :love:
 
Vad roligt! Jag tycker den är så härlig i färgen🥰 Är inte en sån som har kompletta samlingar av porslin men köper på mig delar av Ostindia närhelst jag hittar dem.
Ja min mormor, som var flitig auktionsbesökare, måste ha köpt en smått osannolik massa delar för hon hade en hel uppsättning hemma och en hel uppsättning i sommarhuset (som nu är vårt). Minns också att hon var förtjust i framförallt färgen.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 240
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp