Fotoutmaning: Fånga februari

2.
IMG_20220202_082009.jpg
 
2. Familjehistoria

20220202_091054.jpeg


Det här är min förlovningsring som jag fick ärva av min sambos mormor. Det är hennes förlovningsring från 1939 och det känns fantastiskt fint (och urläskigt) att gå runt med en så pass värdefull släktklenod :heart
 
2. Familjehistoria

Gammelmorfar stred vid fronten i finska vinterkriget och det här var spriten som soldaterna bjöds på när Mannerheims 75-årsdag firades 1942. Pappa köpte en flaska var till mig och min bror när han var i Helsingfors för ett gäng år sedan och även om det inte är något superspeciellt så har jag sparat den som ett minne.

IMG_20220202_132349-01.jpeg
 
Hoppar in idag med en bild från idag (och morgonen har redan varit så det blir en annan morgon)

2. Familjehistoria.
Vi har ännu inte så lång historia tillsammans, men idag var vi och la ännu några papper och stämplar till samlingen, så att vi kan fortsätta att vara en familj också den dag vi ska flytta vidare.
IMG_20220202_195248410.jpg
 
Den här pothosen kommer från sticklingar från mammas växt hemma i Sverige.
Har på typiskt manér blivit som min mamma som vuxen och har gått från att inte ens överväga en krukväxt till att kultivera en mindre djungel hemma
 

Bifogade filer

  • 20220202_173626.jpg
    20220202_173626.jpg
    117,7 KB · Visningar: 42
2. Familjehistoria

Gammelmorfar stred vid fronten i finska vinterkriget och det här var spriten som soldaterna bjöds på när Mannerheims 75-årsdag firades 1942. Pappa köpte en flaska var till mig och min bror när han var i Helsingfors för ett gäng år sedan och även om det inte är något superspeciellt så har jag sparat den som ett minne.

Visa bifogad fil 85088
Vi har den också hemma, tillsammans med några andra nostalgi-/historiekärleksväckare.


Jag skulle just fråga! Så himla gulligt :love:

Min brorsa tog istället en bild på två vanliga champagneflaskor och en i ministorlek, det säger en hel del om honom :laugh:
Ja, en total överraskning för mig att han gjorde så. :heart

Coolt!
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 967
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp