Tror du att jag har fått rätt bedömning? Du verkar kunnig.
Omöjligt att säga på så här lite information. Japp, jag är kunnig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror du att jag har fått rätt bedömning? Du verkar kunnig.
Men säg om du tycker att det är idioti eller om det kan vara rätt.Omöjligt att säga på så här lite information. Japp, jag är kunnig.
Så känner jag också.Om det är en Jonesfraktur så kan det stämma, men inte att det skulle läka av sig själv om det inte gjort det hittills-
Det är ju så jag känner och det jag försökte säga till läkaren. Men han sa att det kan vara gammalt eller nytt och att jag inte ska reta foten.VC har ingen aning, de kommer nog bara att säga att du ska vila. Det beror som sagt helt på vad det är för skada du har. Du gjorde ju illa dig för något år sen, vila hjälper knappast nu.
Det får du säkert. Hade de ansett att du inte ska belasta foten så hade du nog fått kryckor.Det är ju så jag känner och det jag försökte säga till läkaren. Men han sa att det kan vara gammalt eller nytt och att jag inte ska reta foten.
Men får jag gå ett varv på ICA? Gå en sväng inne?
Vad i helvete ska jag göra??? Hjälp
Ja det är så jag resonerar men samtidigt tvivlar jag på att det kommer läka speciellt bra så jag är kluven.Det får du säkert. Hade de ansett att du inte ska belasta foten så hade du nog fått kryckor.
@MarieJ
Jag skulle svara att det beror på användning av nämnda läkemedel men jag är inget proffs.
De är ju inflammationsdämpande och inflammation är också det som initierar läkningsprocessen. Dvs. bra att dämpa kraftig inflammation under en kortare tid för att minimera skada men inte bra att använda kontinuerligt på längre sikt.
Ring sjukvårdsupplysningen om du är osäker![]()
Om man tar dem som febernedsättande kan det ta längre tid innan man blir frisk. Vet inte om det finns vetenskapliga studier på det dock.
Jag undviker febernedsättande och är sällan sjuk med feber länge.