Bukefalos 28 år!

Four Friends?

Sv: Four Friends?

Fast jag är mer tvärtom - jag vill kunna välja vad jag vill ge och kunna variera och täcka upp på så sätt istället:) Hellre då flera olika foder av samma märke, fast med olika animaliska källor.
Jag varierar även jag - ger t ex VoH fast inte med lax. Köper till extra nötkött och ger vissa dagar, samt även strömming emellanåt.

Självklart, men hur många hundägare har dom ambitionerna att hålla på och variera foder varje dag, knappat många...
 
Sv: Four Friends?

kl
Kan någon förklara matematiken för mig?
Power innehåller 22% kycklingfett, o dessutom laxolja, innehåller laxolja inget fett? Totala fettinnehållet är 22%.
Kycklingfettet torde vara en del av de 42% animalier som står först i innehållsdeklarationen, är kycklingfett inte animaliskt?

Kanske inte skall ge mig på sådan avancerad matematik när jag är utarbetad.
 
Sv: Four Friends?

Du verkar ha problem med läsförståelsen eller så har du andra problem, visst man kan äta dem, men du skrev:
"...sen finns det ju faktiskt råvaror som blir ogiftiga vid tillagning, ex murklor...."

ärligt har jag inga såna problem ....

du skrev

Men varför Aloe Vera? Det råkar vara giftigt för hundar.

vari tycker du att jag har svårt att läsa ???

Skriv inte att det är giftigt om det inte är det utan vissa sorter av aloe vera kan vara det


förvällda murklor är inte giftiga .......det går utmärkt att äta
 
Sv: Four Friends?

Goddag yxskaft mao.
Finns det ogiftig Aloe Vera, vilka isf? Det är du som påstår det, alltså får du komma med fakta.
Visst går förvällda murklor utmärkt att äta, men om du läser på LMVs hemsida så betyder inte det att de är ogiftiga/ofarliga.
 
Sv: Four Friends?

Självklart, men hur många hundägare har dom ambitionerna att hålla på och variera foder varje dag, knappat många...

Nej men tyvärr finns det många hundar som är känsliga för vissa proteiner i torrfode och då är det klart bättre att kunna välja efter vilket protein man vill ha. Men jag tror inte folk (inte heller jag) växlar foder varje dag, men många som utfodrar med James Wellbeloved tycker om att kunna variera säckar efter olika smaker/proteinkällor.

Men jag gillar konceptet att inte blanda allt i en påse, men det är jag det:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 858
Senast: SiZo
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 558
Senast: Stereo
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 263
Senast: mackan
·
Hundhälsa Googlar och googlar och får så många bra träffar i det här forumet så nu gör jag en egen tråd då jag inte får de svar jag behöver av att...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp