Bukefalos 28 år!

Frätskador på tänderna

Jag vet faktiskt inte, det var tandläkaren som såg skillnaden och dit går jag inte så ofta :o
Har du något särskilt märke/sort på tandkräm. Jag har köpt som sagt biomeds och splat. Har borstat i drygt en månad. Läser om en tandkräm som heter Regenerate. Det är blandade recensioner. Törs inte prova…
 
Hej! Då var det ett tag sedan😉!

Hur går det för er?

Jag har upptäckt att jag har två lodräta sprickor i framtänderna. Tror att jag haft dem lika länge som emaljskadorna. Känner mig nojig såklart. Känner lite men inte så att det ilar till direkt eller gör ont vid varmt och kallt, det kan ila en en stund efter…🤔 uppe vid tanköttskanten (tror de går ända upp)

Det går upp och ner m d humöret för mitt misslyckande och tycker ibland att det ser förfärligt ut! Söker efter mirakel… undrar om ni hittat något som förbättrar eta tänder och dess utseende? Nu har jag hittat (men ej prövat eller köpt) en tandkräm som säger är bra vid genomskinliga tänder, Spotlight Oral Care. Något ni känner till eller prövat? Den innehåller HAP (hydroaxipatit). Kan vara så att det är det som ska förbättra genomskinligheten.

Behöver lite ljus i mörkret☺️♥️
 
Hej! Då var det ett tag sedan😉!

Hur går det för er?

Jag har upptäckt att jag har två lodräta sprickor i framtänderna. Tror att jag haft dem lika länge som emaljskadorna. Känner mig nojig såklart. Känner lite men inte så att det ilar till direkt eller gör ont vid varmt och kallt, det kan ila en en stund efter…🤔 uppe vid tanköttskanten (tror de går ända upp)

Det går upp och ner m d humöret för mitt misslyckande och tycker ibland att det ser förfärligt ut! Söker efter mirakel… undrar om ni hittat något som förbättrar eta tänder och dess utseende? Nu har jag hittat (men ej prövat eller köpt) en tandkräm som säger är bra vid genomskinliga tänder, Spotlight Oral Care. Något ni känner till eller prövat? Den innehåller HAP (hydroaxipatit). Kan vara så att det är det som ska förbättra genomskinligheten.

Behöver lite ljus i mörkret☺️♥️
Den innehåller Sodium Bicarbonate, har för mig att i en annan tråd var det någon som sa att de slipar ner emaljen men hittar inte just nu…. Kanske värt att kolla upp först?
 

Liknande trådar

Samhälle Igår när jag körde hem från jobbet lyssnade jag på P1 om Vipeholmsanstanstalten och hemskheterna som hände där, så idag har jag googlat...
Svar
16
· Visningar
1 570
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Hej! Har redan skrivit och svarat i tråd om detta. Har läst och läst och läser för att hitta något som kan förbättra mina tänders...
Svar
9
· Visningar
776
Senast: Amha
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 247
Senast: SiZo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp