fråga ang medrytteri, träning etc...

Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Det håller jag med om. Om jag förstått det rätt så har inte TS heller nåt körkort, så sambon får dessutom avsätta sin tid också att köra medryttare till träning?:eek:
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Men hallå!!!
Är det du eller hon som ska ha hjälp?? Bortskämd- Bortskämd...
Som sagt, det finns så många andra duktiga tjejer som mer än gärna skulle hjälpa dig... Inte bara m ridning utan oxå med grovarbetet...
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Svaret är ja, medryttaren är bortskämd. Be om mer hjälp eller byt medryttare. :devil:
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

men personligen borde h*n inte känna så. H*n har ridit min nuvarande häst i 1 år innan jag frågade lixom. plus 4 år innan på min andra häst. H*n har mkt fria händer. Har ju hästen som sin egen. Är med på dom träningar h*n vill och dom tävlingar h*n vill. Endast 2 tävlingar på hela året har jag sagt nej till. Endast pga att det helt enkelt krockade med ngt annat då...Det är inte mkt, så jag kan absolut kalla det för att h*n är med o bestämmer.

Jag förstår att du känner att h*n har fria händer och har all frihet i världen. Jag tycker inte att du gör något fel, förutom att du kanske är lite för snäll bara ;)

Vad jag menar med vad jag sa handlar mer om en känsla. Jag har aldrig själv ägt en egen häst, vilket jag antar att denna person inte heller har. (Det är ju bara vilda spekulationer från min sida nu...). När jag blev erbjuden att köpa en häst jag varit medryttare på så växte det sig som en liten speciell känsla i magen. "Tänk! Han ska bli min!!" och så var det som att ett frö grodde i magen. När jag sedan diskuterade köpekontraktet insåg jag att allt inte var helt som i drommen om egen häst. Känslan dog helt och ersattes med besvikelse istället. Varför jag sa nej till köpet tillslut berodde mest på hur kontraktet skulle göras upp (jag fick inte lov att flytta hästen från stallet) men även att hästen var familjens gulleplutt och de älskade honom mest av alla hästar. Min kärlek till hästen kändes överflödig och jag fick ändå alltid "goda råd" om hur hästen skulle ridas osv. Jag gick tillbaka till den såkallade medryttarkänslan igen. Den där man aldrig riktigt vågar släppa in hästen helt till hjärtat, för man vet inte hur länge det kommer vara. Kanske svårt att förstå om man själv äger häst? Hur snäll ägaren än är - så är det ALDRIG samma att äga en häst som att vara fodervärd eller medryttare.

Jag är jätteglad för att ha möjlighet att vara i stallet och rida och pyssla - men när jag köper en egen så ska den bara vara min.

Hoppas du förstår lite hur jag menar? Jag tycker dock fortfarande att din medryttare är bortskämd och borde ta mer ansvar - ville bara inflika med ett annat perspektiv...

Ha det gott!
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

njae...nu har hon ju haft några egna hästar sedan innan.
redan före medryttartiden hade hon ju egen häst, sen va hon medryttare några år hos mig, sen köpte hon egen häst o slutade, sen sålde hon sin häst efter ngt år och sen blev hon medryttare hos mig igen istället.
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

:confused:
ehrmm..
:confused:

Att du inte exploderar, det förstår inte jag. I din situation hade jag nog gått upp i atomer.
Du vill ha hjälp och avlastning, men istället blir det mer jobb och mer tid går åt.
Är det värt det?:confused:
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Får man bli medryttare hos dig, det låter ju guld?!?! ;)

Skämt åsido, jag tycker din medryttare verkar extremt bortskämd och egoistisk!! :mad:
Nu känner ju inte jag din medryttare och kan bara säga hur jag själv hade tänkt och agerad. Har funderat på att bli medryttare, och hade man hittat en häst man även hade fått tävla med hade jag varit jättetacksam för det. Hade man i tillägg fått hjälp med att ta sig till tävlingarna hade jag tyckt jag var världens lyckligaste, och det er ju självklart att man rider flera gånger i veckan, man vill ju vara bra förberedd till tävlingarna!
Att du får ta hand om hästen innan och efter tävlingarna tycker jag är helt hemskt, det är jo H*N som vill tävla, då får h*n väl själv fixa det som ska fixas?!? Denna personen är ju tydligen väldigt selektiv med sin egen tid, men vad med DIN tid?! När det i tillägg är så att du inte är helt kry ville jag sätt det som en självklarhet att medryttaren tog lite hänsyn till detta och var villig att hjälpa till lite extra när det behövs. Som sagt, jag tycker denna personen verkar vara en stor egoist.

Usch, hoppas du tar ett snack med din medryttare och denna skärper sig, eller att du hittar en ny!

Lycka till!
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Jag hade ALDRIG suttit och skjutsat en medryttare till träningar regelbundet! Meningen är väl att du skall få avlastning och slippa springa i stallet?

Jag antar att du kom åt fel knapp?
Jag skrev att jag körde till träningar/tävlingar själv, och jag är medryttare. ;)
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Jag har i nuläget två medryttare då jag är skadad och knappt kunnat gå sen i somras.
Den ena har hästen 5 dagar i veckan och den andra har hästen 1 dag i veckan.
H*n som har 1 dag i veckan är uppsagd pga h*n inte kan hjälpa till så ofta och ibland inte ens sina fasta dagar. :crazy: Senast i måndags fick jag gå ut till stallet och fixa själv då h*n sent meddelar att h*n inte kan hjälpa mig trots det var sista dagen.

Den andra medryttaren har nu varit iväg på tävling 2 ggr och h*n ordnar med transport och sånt själv. Visst skulle jag vara ledig och h*n inte har nån annan som kan köra så ställer jag upp bara h*n betalar bensinkostnad och släphyra.

Jag tycker du ska säga till på skarpen att det inte kan fortsätta så här sen kvittar det om det är en bra ryttare! Du ska ju kunna få avlastning!
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Har bara läst inlägget av den som öppnade tråden och därför kanske jag upprepar något nu.

Du får väll se till vilka du tar som medryttare då. Såg på en annan tråd att du skrev att du ville att din medryttare skulle betala för det är lika med ansvar. Skärpning säger jag bara, jag är medryttare på en nordiskille, jag betalar aboslut ingenting, och han är det bästa jag vet. Skulle aldrig hoppa över någon av mina dagar och skulle egntligen vilja tillbringa ännu mer tid hos honom.Jag mockar ALLTID hans box och pysslar och donar i stallet och tar även in de andra hästarna då och då och ryktar och fodrar dem även om jag inte behöver, för att jag är så tacksam för att jag får rida helt gratis. Skaffa någon som är lite mer ambisös, det finns faktiskt personer (toppen killar/tjejer) som skulle göra allt man bad dem om bara för att få vara i närheten av en häst.
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

det låter väldigt bortskämt!

jag hade velat ha en medryttare som ville rida hästen utanför träning/tävling också. Det ligger ju i både ditt och dennes intresse. Sen tycker jag nog att medryttaren kan köra själv till träningar, sadla, tränsa, borsta och ta hand om hästen.
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Din medryttare e grymt bortskämd!!!:eek:
Tycker du ska skaffa en ny medis som tar hästen fler dar o avlastar dig istället för att belasta dig som din nuvarande medis gör!
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

En riktigt bortskämd unge!
Att hon bara ha mage att säga nej så mycket när hon får träna/tävla och blir körd till träning och tillbaka och sen baradumpar hästen till dig. Du är ju för tusan hästskötaretill din egen häst! :crazy: Hon gör ju det fina och vad är det? Du är till och med skadad och hon har mage till att bara göra så här. nej vet du vad. jag hade tagit ett snack med henne, eller skaffat en ny bums. Ska hon träna/tävla så får hon hjälpa dig mycket mer än vad hon gör och så är det bara, punkt slut! nu vet jag inte hur ni gör med betlaning osv. men betalar hon inget så ska hon definitivt hjälpa dig annars också, men då är det det minsta hon kan göra för dig för att kunna "betala tillbaka".

Jag har själv varit medryttare mycket och inte betalt något. Jag har ställt upp i ur och skur och jag har ridigt så mycket det bara har gått. minst 3 gånger i veckan. Har ägaren åkt i väg och tävlat eller varit bortrest så har jag tagit hand om stallet.

Usch nä fy vilken snorunge! :mad:
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

En riktigt bortskämd unge!
Att hon bara ha mage att säga nej så mycket när hon får träna/tävla och blir körd till träning och tillbaka och sen baradumpar hästen till dig. Du är ju för tusan hästskötaretill din egen häst! :crazy: Hon gör ju det fina och vad är det? Du är till och med skadad och hon har mage till att bara göra så här. nej vet du vad. jag hade tagit ett snack med henne, eller skaffat en ny bums. Ska hon träna/tävla så får hon hjälpa dig mycket mer än vad hon gör och så är det bara, punkt slut! nu vet jag inte hur ni gör med betlaning osv. men betalar hon inget så ska hon definitivt hjälpa dig annars också, men då är det det minsta hon kan göra för dig för att kunna "betala tillbaka".

Jag har själv varit medryttare mycket och inte betalt något. Jag har ställt upp i ur och skur och jag har ridigt så mycket det bara har gått. minst 3 gånger i veckan. Har ägaren åkt i väg och tävlat eller varit bortrest så har jag tagit hand om stallet.

Usch nä fy vilken snorunge! :mad:



Att skaffa medryttare här ute på vishan är enormt svårt. Även om man har så välridna hästar som TS har. Så man tänker sig för både en och två ggr innan man dumpar.
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Hej!
Min medryttare rider min ponny 2 gånger i veckan, och då "gör hon stallet". I början i ridhuset(vårat stall har eget), och senare,när de kännar varandra, ut för att motionera henne. All träning och tävling sköter jag, hon motionerar min ponny 2 dagar i veckan och betalar 200 kr för detta. :)
JA, din medryttare är bortskämd! Du får ställa lite krav på henne, hon rider DIN häst och du har rätt att bestämma vad du vill, hon får finna sig i det eller hitta någon annan häst
 
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

knapplån.

oj min tråd har ploppat upp.
medryttaren har ridit hästen en gång sedan jag startade denna tråd (på en klubbtävling, trots "otränad" häst så ställer han upp o nollar båda klasser...min fina pålle....)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: fråga ang medrytteri, träning etc...

Hej
Det låter inte som en medryttare du har utan en som rider din häst.

Som medryttare ska jag vara en avlastning för ägaren inte något man tar när det passar en själv.

Jag är kanske liiite bortskämd men min hästägare följer ofta med mig till träningarna och tittar på, jag kör dock. Jag tycker det är skönt och jag tror att hon tycker det är skönt att komma ut och dessutom har vi väldigt roligt tillsammans. Jag är helfrälst på hennes häst.:banana:

Jag har dåligt samvete när hennes mamma passar barnen för att JAG ska få rida. Men jag skulle aldrig i livet begära att hon ska hjälpa mig utan jag uppskattar de dagar hon kan och vill hänga med.
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
605
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 401
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 763
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 864
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp