Fråga om anmälning.

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Nortra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 889
N

Nortra

Om de står så här på en prop:

8.00 klass 3 LC:1 2003 inomhus
Rosett, plakett, hpr

9.00 klass 2 LB:0 2006 utomhus (Inviduell) Rosett, plakett, hpr

klass 1 LB:0 2006 inomhus (Lag) rosett, plakett,hpr

Om jag ska tävla i ett lag och vill vara med i ex LC:1, kan jag anmäla mig dit och hoppa över inv. klassen? Eller vad menas inviduell?
Känns så rörigt med allt!:crazy:

Sv: Fråga om anmälning.

Rosett, plakett, hpr

Om jag ska tävla i ett lag och vill vara med i ex LC:1, kan jag anmäla mig dit och hoppa över inv. klassen? Eller vad menas inviduell?

menas inte inviduell att man rider "själv" och lag att man rider med sin klubb som ett lag,att resulataten räknas ihop osv..:confused:
Rätta mej om jag har fel..:crazy:

Förstår inte riktigt?
Lagklassen går ju i LB:0 och du kan inte rida LC:1 som lagklass (vad jag kan utlösa av det du skrivit här).

Rider du LB:0 och medverkar i laget kommer du delta individuellt i vilket fall (du rider endast en runda ändå). En prisutdelning för individuella ryttare (där även icke-lagdeltagare kan placera sig) och ytterligare en prisutdelning för lagen.

Nej men jag ska ju vara med två gånger..

Jag hittade på denna "propp", men den propp som tävlingen stod på (den som jag tänkt vara med i) fanns Lc1, Lc1 (Inv) ,LC1 (Lag) , LB:0.
Och jag förstår inte skillndaden mellan LC1 och LC1 Inv..? Kan jag vara med i LC1 (lag) och LB.0? Eler måste man vara med i inviduella klassen om man ska tävla i laget!?

Anledningen att jag skrev "en runda" var för att förtydliga att du inte behöver rida programmet två gånger (en individuellt och en lag) utan du rider programmet endast EN gång och då är du med båda individuellt och i lag.

LC:1 - 'Förklass'

LC:1 (ind.) - För ALLA även icke lagdeltagare
LC:1 (lag) - endast för lagdeltagare

LB:0 - Vanlig klass efteråt?

Jag kan inte se någon skillnad mellan LC:1 och LC:1 (ind.) som klass förutom att LC:1 är en förklass för lagdeltagare och att det förmodligen är bättre ekipage i LC:1 (ind.) och att man rider senare ;)

Klarare?

Tillägg:
Och, ja, du bör kunna rida LC:1 (lag) och LB:0 om jag inte är helt ute och cyklar. Individuella klassen kommer du rida vilket som antingen du rider laget eller inte. Lagledare kommer anmäla laget (och vilka som deltar i laget) och du ska anmäla dig till den individuella LC:1.
Jag är ganska så säker men hör med lagledaren för säkerhetsskull.

Senast ändrad:

Rosett, plakett, hpr

Vad jag förstår är LCn förklass - den kan du rida om du vill.

Lagklassen går i LB, och laget anmäls av lagledaren.
Samtliga lagmedlemmar ska även anmäla sig individuellt, då det ingår en individuell klass i lagklassen.
Om man inte ingår i ngt lag kan man rida LBn ändå individuellt.

Så brukar det funka på lagtävlingar iaf.

Nej men jag ska ju vara med två gånger..

Jag hittade på denna "propp", men den propp som tävlingen stod på (den som jag tänkt vara med i) fanns Lc1, Lc1 (Inv) ,LC1 (Lag) , LB:0.
Och jag förstår inte skillndaden mellan LC1 och LC1 Inv..? Kan jag vara med i LC1 (lag) och LB.0? Eler måste man vara med i inviduella klassen om man ska tävla i laget!?

Aha men detta är ju inte samma som du skrev i första inlägget :confused:

Detta som du skriver nu tolkar jag på samma sätt som Murray.

Liknande trådar

Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur... 2
Svar
20
· Visningar
4 785
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 510
Senast: jemeni
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 407
Senast: shia
·
Dressyr Jag är på det igen men...är det rimligt att en klubb tar 200 kr för en klass (LC:2, LB:1, LA:1) och det du kan vinna är en rosett... 2
Svar
38
· Visningar
4 052
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka