Bukefalos 28 år!

Fråga om Bisolvon

M

mystar

kanske låter dumt, men min pålla hostar (efter en lång & ihållig förkylning), å vet sa att jag kunde köpa bisolvon för att få hostan att lätta. Nu till frågan (som säkert är jättedum) jag har hört att det är livstids salktkarens på bisolvon (vet nu inte om det stämmer) men varför blir det så?..är det gifter som blir kvar i hästkroppen eller? hur blir det då vid ev tävlingar, kan det klassas som doping medel?

fattar noll av bisolvon :confused: :crazy:
 
Det har jag använt, men jag tycker det går åt mycket (beror på hur stor hästen är, det går ju åt en del till oss människor) och hur karensen är?? Har jag inte brytt mej om.

Dock, har hästen jobbigt med hostan får du bättre hjälp av veterinären, som kan skriva ut bättre medel. Det tyckte jag h*n kunde hjälpt dej med istället.

Lena
 
Finns lite andra hostmedel också, som nog är rimligare.... Cavalor har en som heter... äh. kommer inte på det just nu... Jovisst, Broncho-Liq heter den. Funkar jättebra! Har en som heter Brancho-Cron också, men den smakar lite skumt.

Equine America (dom som gör cortaflex) har också hostmedel. Även Hilton Herbs har bra flytande medel.

Vad jag vet så är det ingen karenstid på dom!
 
tack så jättemycket för svaren :bow: nu på tisdag kommer en vet ut till stallet för att kika på några hästar, så jag tänkte haffa henne när hon ändå är där..känns bättre om nån får kika på henne :)
 

Liknande trådar

K
Hästvård Är i hästköpartankar och funderar på om det är värt att köpa en 12-årig häst till tävling som startat 1.30 hoppning och som reagerar vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 426
Senast: Krizz
·
K
Hästvård har ju hört att an ska linda en häst när den har gallor, stämmer? min lilla polle har det men det är ett problem, min polle har det på...
2
Svar
26
· Visningar
2 267
Senast: Mia W
·
Hästvård Jag skrev in frågan i ett av mina inlägg i min förra tråd men tror inte att någon såg den eftersom jag inte fått nåt svar. Jag har för...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: StarEmma
·
B
Träning har nu ridit en seg pålle i två dagar och har då tagit tillfället i akt att i snigelskritten granska min sits. har fått höra av...
Svar
13
· Visningar
1 614
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp