Bukefalos 28 år!

linda eller inte???

Sv: linda eller inte???

Förbättringen innebär att lederna hålls varma och smidiga vilket minimerar skaderisker.
 
Sv: linda eller inte???

Jag använde magneter när min häst hade en hovbensspricka och fördelen var att jag röntgade hästen efter varje månad för att hålla koll på bl a hovleden och läkningen, efter den första månaden hade läkningsprocessen ökat med det dubbla alltså sprickan såg ut som den hade hänt för 2 månader sedan( enligt veterinär)
 
Sv: linda eller inte???

Back on Track är mycket bra! Men jag har testat något ännu bättre en infraröd biokeramisk fiber som har samma funktion som B&T men som har egenskapen att kunna neutralisera syror under skinnet ner till 9 cm!! Använder denna fiber på svullnader o gallor, mycket effektivt.
 
Sv: linda eller inte???

Vad roligt det är o höra att fler upptäckt magneternas fantastiska fördelar. Jag har sett så mycket på både människor och djur det senast året med detta. Just på benskador har man sett att det går dubbelt så fort vid läkningen. Har en kompis som bröt benet förra året och hade helgips, ortopeden sa att hon fick räkna med ett halvår, det var en svår skada. Hon satt magneter utanför gipset som hon fick av mig, o vid 2:a kontrollen undrade ortopeden "att det var som tusan vilken läkförmåga hon hade" Kompisen berättade då vad hon använde och han blev mycket intresserad och sa att för sjutton använd grejerna men säg inte att jag sagt något(de kan ju förlora sin legitimation). Efter 3 månader var hon av med gipset!! Hon hade oxå andra fördelar med magneterna under tiden, svullnaden var i det närmaste obefintlig och värken var lindrigare. :)
 
Sv: linda eller inte???

Vad kul att det är fler än jag som använder och älskar magneter!!! :bow: :bow: :bow: :bow:
 
Sv: linda eller inte???

Jezzie skrev:
Jag är helt imot att linda benen, gör det bara vid akuta skador då man behöver tex behöver ett jodopaxomslag. Har aldrig sett någon som helst förbättring av att hålla på och linda benen, det är inte naturligt. Tänk på att en del hästar har mer ledvätska än andra hästar och kan därför få gallor utan att det har någon som helst orsak eller negativ effekt.
Håller fullständigt med dig! har själv travare och vi har aldrig lindat benen på dem såvida det inte har varit ett jodopaxomslag el liknande. Har du en häst som du tränar regelbundet men sen inte får va ute i hagen och röra på sig alternativt har stått inne över natten så kan du nästan räkna med att den har mere eller mindre gallor men dom försvinner om hästen får röra på sig. Skulle dom nu inte göra det så hade jag tagit hästen till en veterinär för då kan det va något galet :)
 
Sv: linda eller inte???

Klart att man använder magneter!!! :bow: Finns inget bättre anser jag! Min häst hade en urkalkning och en avsliten ledkapsel i vänster framkota. Veterinären sa efter 4 månaders behandling med vila och diverse medikamenter att tyvärr så fanns det inte mer att göra :cry: Men då träffade vi en "galen" dalmas som tyckte att vi skulle prova magneter(!!!!) Eftersom vi provat allt annat så tänkte vi att det kunde ju inte skada... Och vilken tur att vi gjorde det! Vi tejpade fast en magnet på 2000 gaus fram på kotan och lindade benet med fiberväv (Nikken) efter två veckor var svullnaden borta, ytterligare en vecka kunde vi börja träna, därefter startade han utan problem (travare) bara han fick ha sin magnet på natten! Sen den dagen har vi inte använt en droppe blister inte en droppe linement på våra häster, endast magneter och fiberväv.Gör så även i dag, fast idag har vi investerat i lite mer grejer....täcke, Mag Boy (massagekulor)
Palm Mag (apparat som slungar ut magnetismen) Man blir liksom fast för det här när man ser resultaten på både människor och djur!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
226
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 405
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 694
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp