Bukefalos 28 år!

Fråga om forumjargong

Om vi säger att användaren som skriver "gå och bajsa" ofta skriver inlägg i samma stil som enbart syftar till att provocera, tycker du då att det gör skillnad?
Om användare enbart är ute efter att provocera. Då ska denne bannas för det
Om användare vill framföra en åsikt, så brukar det vara tillåtet på forum
 
Lägga näsan i blöt? :laugh:

Inget diskussionsforum är väl tänkt att fungera som var användares alldeles egna tvålask där man ska stå och hålla sin jätteintressanta lilla isolerade monolog, poängen är ju diskussion. :D
Jätteintressant ja
Det är väl därför du alltid dyker upp när jag har skrivit ett inlägg
Missar du något öht av vad jag skriver ? :laugh:

Min kommentar till bläckfisken va väl ungefär såna kommentarer jag brukar få....:p
 
Om en användare på ett forum skrev "gå och bajsa" till en annan användare, och du med säkerhet vet att denna användare menar "du är dum i huvudet" (dvs det är ingen intern jargong mellan två användare), tycker du att upphovsanvändaren till frasen bör bannas? Eller räcker det som "straff" att inlägget blir raderat?

Jag menar inte Flashback eller dylika slakstrattar nu utan ett modererat forum. Beakta vilken jargong du vill ha på ett forum som du besöker ofta.
Jag skulle bli väldigt KRÄNKT och KRÄVA att användaren blev straffad. Om inte skulle jag skriva oändligt många inlägg om hur DÅLIGT allt modereras. Eller inte...

Det finns två fenomen som brukar väcka samma tanke hos mig. Det ena är när folk ägnar förbaskat mycket tid åt att diskutera forum och dess moderering/nivå/troll/elakheter osv, det andra program som "Äntligen hemma" när de i flera timmar tapetserar galgar och liknande inredningsaktiviteter. Jag tänker alltid, FY faan så mycket fritid de måste ha som får sin tid att räcka till sånt!
 
Får jag ha en åsikt utan att du ska lägga näsan i blöt och tala om för mig att min åsikt är fel?
Jag ska tänka på saken! :up:

Nä, seriöst: så länge du framför åsikter som grundas på missuppfattningar så får du dessvärre räkna med att jag kommer att försöka reda ut det du missat. Igår var missuppfattningen att ditt "surkärring" orättvist ledde till banning medan någon annans "bitterkärring" inte gjort det. Missuppfattningen var konceptet "orättvist". Det var det jag förklarade. Både då och nu.

Sedan kan du naturligtvis fortsätta att framföra dina åsikter trots att de är felaktigt grundade. Kör på som vanligt, helt enkelt :)
 
Jag ska tänka på saken! :up:

Nä, seriöst: så länge du framför åsikter som grundas på missuppfattningar så får du dessvärre räkna med att jag kommer att försöka reda ut det du missat. Igår var missuppfattningen att ditt "surkärring" orättvist ledde till banning medan någon annans "bitterkärring" inte gjort det. Missuppfattningen var konceptet "orättvist". Det var det jag förklarade. Både då och nu.

Sedan kan du naturligtvis fortsätta att framföra dina åsikter trots att de är felaktigt grundade. Kör på som vanligt, helt enkelt :)

Ett annat väldigt bra sätt att bli "missförstådd" är att häva ur sig något och sen frenetiskt ignorera kommande frågor på förtydling. Vågar/kan man inte svara och klargör vad man menar eller så får man fortsätta vara missförstådd.
 
Jag ska tänka på saken! :up:

Nä, seriöst: så länge du framför åsikter som grundas på missuppfattningar så får du dessvärre räkna med att jag kommer att försöka reda ut det du missat. Igår var missuppfattningen att ditt "surkärring" orättvist ledde till banning medan någon annans "bitterkärring" inte gjort det. Missuppfattningen var konceptet "orättvist". Det var det jag förklarade. Både då och nu.

Sedan kan du naturligtvis fortsätta att framföra dina åsikter trots att de är felaktigt grundade. Kör på som vanligt, helt enkelt :)
Ååååh tackar allra ödmjukast.... :grin:
 
Ett annat väldigt bra sätt att bli "missförstådd" är att häva ur sig något och sen frenetiskt ignorera kommande frågor på förtydling. Vågar/kan man inte svara och klargör vad man menar eller så får man fortsätta vara missförstådd.
Ibland spelar det ingen roll vilka frågor en svarar på... Om mottagaren från början bestämt sig för att feltolka allt som sägs
 
Är tillbaka efter en timmes hundpromenad i mörk skog och tolv minusgrader. Har tänkt en del på kioskmongon, och funderade på att skriva en essä med titeln
Den Svenska Kioskmongon - en kärleksfull betraktelse

Men det ska jag inte. Men jag kan berätta lite om Alg-Roger.
Det kommer jag dock göra i en annan tråd, så det blir mer on topic än här.
http://www.bukefalos.com/threads/inte-bara-natdejting-next-part.1356548/page-85
 
Senast ändrad:
Förlåt @snow (för jag vet att dina fråga är väldigt seriös) men jag tror jag ska poppa lite popcorn nu :D

För att återgå till frågeställningen så skulle jag skulle bli lite ilsk om någon sa åt mig att gå och bajsa om det hände här. På Flashback skulle jag inte ens höja ögonbrynen så det beror mycket på vilken typ av forum det är. Jag förväntar mig att moderatorerna här skulle hantera det på ett rättvist sätt, som @mandalaki sa så går det inte att låta en del komma undan med något utan reglerna ska tillämpas lika för alla.

Jag tycker dessutom att "gå och bajsa" är väldigt icke kreativt. Skulle jag känna att det krävdes kraftuttryck för att uttrycka min avsky för någon eller dennes inlägg skulle jag komma på något fantasifullare :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp