Fråga om LAS.

Tyvärr används ju även LAS "tvärtom", i alla fall enligt min erfarenhet ffa i kommunala/ region branscher. Vård och omsorg skriker efter folk men är man nära att bli inlasad får man inget mer vikariat. Jag är kluven till LAS av den anledningen ... Folk går arbetslösa fast de egentligen behövs.
 
Tyvärr används ju även LAS "tvärtom", i alla fall enligt min erfarenhet ffa i kommunala/ region branscher. Vård och omsorg skriker efter folk men är man nära att bli inlasad får man inget mer vikariat. Jag är kluven till LAS av den anledningen ... Folk går arbetslösa fast de egentligen behövs.
Jo, jag vet flera företag som tyvärr "utnyttjar" den möjligheten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Takire
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 246
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 183
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp