Bukefalos 28 år!

Frågor ang skaffa hund

Sv: Frågor ang skaffa hund

Jag menade inte så men om hon köper valp till sommaren och en äldre hund så kan hon ju vara hemma med den i 2 veckor sen så är hon ledig 1 vecka. Men eftersom hon bara gick i skolan 2 timmar i veckan så skulle hon ju kunna lära hunden att vara ensam hemma, Varför skulle inte nån hon känner eller en granne hälsa på hunden?
Hur många är det som är lediga ett halvår från skolan jobbet för att vara med sin hund när den är liten inte många skulle ja tro. Vi fick hem våran hund lagomnt tills jag hade sommarlov var med han hela tiden och vi tränade han att vara själv ganska fort. När vi sen börja skolan och jobba så var han hemma i ca 4 timmar varje dag själv och han var hur lung som hälst gick och la sig. Men alal tycker ju olika. I våran familj hade vi inte råd att ta ledigt från jobbet i 6 månader så vi fick helt enkelt pyssla ihop det så farmor kom när dagarna vart förlånga för han men han klarade sig alltid.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som tar med hunden på jobbet - vad jobbar ni med? Hej! Jag har planerat att skaffa hund under ett drygt år nu. Jag har erfarenhet...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 224
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 665
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 949
Senast: Elektron
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp