Frågor om back on track!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 813
F

Fjäril

Har just köpt dessa paddar
wrap1.jpg

till hästens framben och har nu lite frågor :)

1. Hur vänjer man in hästen vid backontrack paddarna.
2. Kan man sätta på dom direkt efter träning och strunta i liniment?
3 Vad är det för skillnad på de svarta No Bow paddarna och de vanliga?
4. Rider ni era hästar med dom eller har ni bara i stallet :bow: :bow:

Sv: Frågor om back on track!

Fick du inte med något info blad om BoT då du köpte dom? Det fick iaf jag, väldigt bra info stod det där.

1. Vad jag minns så stod det att man ska vänja 3-4 timmar första gångerna och sedan kan man ha på dom hela nätterna tex. Jag hade mina 4 timmar första gången och sedan körde jag på hela natten, inga problem.

2. Ja, du kan sätta på direkt efter träning. Man ska EJ kombinera linment och BoT.

3. Ingen skilland vad jag vet?

4. Jag har dom bara nattetid efter/innan hårdare pass och ibland om vi ska åka transport långt.

Sv: Frågor om back on track!

-lånar-

Hur vet jag hur länge jag ska ha dom på vid invänjning :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 444
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 541
Senast: Lavinia
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 178
Senast: MiniLi
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 571
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur