Frågor om verkning

Det jag ser när jag kollar på dessa bilder är en häst med skeva hovar, utåttåad och ser ut som om den gått typ 12 veckor minst. Olika höga hovar på in och utsida och långa hovar fram, inte alls konstigt att den slår i sina hovar, finns mycket att korrigera och låt det ta tid, gör inte för mycket på samma gång :) tror verkligen du måste prata med din hovslagare och fråga hur han tänker kring hästens hovar och hur den verkas och skos. Får du inget bra utförligt svar så byt hovslagare ;)

Gör du inte det hela lite väl enkelt nu med tanke på vad du skriver att du ser???

Ser du inte vilka problem som avspeglar sig i hovarnas balans eller snarare brist på balans.

Att bara byta hovis är att göra det väldigt enkelt för sig enda tills man har bytt hovis femtioelva ggr å tappat både tid å förstånd att man långt tidigare borde tagit ytterligare hjälp för att få ordning på HELHETEN.

Nu ska du som tr inte ta åt dig att du gjort ngt fel,, kanske bara att du behöver hjälp ifrån andra områden som kan hjälpa till med att få till en helhetslösning.
 
Gör du inte det hela lite väl enkelt nu med tanke på vad du skriver att du ser???

Ser du inte vilka problem som avspeglar sig i hovarnas balans eller snarare brist på balans.

Att bara byta hovis är att göra det väldigt enkelt för sig enda tills man har bytt hovis femtioelva ggr å tappat både tid å förstånd att man långt tidigare borde tagit ytterligare hjälp för att få ordning på HELHETEN.

Nu ska du som tr inte ta åt dig att du gjort ngt fel,, kanske bara att du behöver hjälp ifrån andra områden som kan hjälpa till med att få till en helhetslösning.

Tror du missuppfattat mig, menar inte alls att jag vet något eller vet vad som är bäst att göra. Jag menade bara att det jag uppfattar av bilderna är en häst vars hovar inte mår bra. Av vilken anledning osv har jag inte en susning om och det sa jag aldrig heller. Självklart ska man få ordning på helheten och jag poängterade bara att om det inte blir någon förbättring så skulle jag byta hovslagare. Har själv haft en och samma hovslagare i tio år till mina hästar och alltid varit nöjd och fått bra lösning på alla problem vi stött på genom åren, så tycker jag det ska vara iallafall :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
22 401
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp