Frakt av sadel

L

Linkan

Undrar om någon vet vad som är billigaste sättet att skicka en sadel :confused: Bussgods el post el annat förslag? Nån som har ungefärlig koll på priserna? (Sadeln ska skickas Stockholm-Umeå)
 
Det billigaste är att hojta omkrin på nätet och se om man stöter på någon man litar på som ska åka den sträckan. Bukefrakt, typ :D
 
Bussfrakt är nog billigast.
Posten tar ca. 300:- medens bussfrakt tar ca. 100:-
Men det beror också på vart sadeln ska.

Kolla på denna sidan
 
Jag skickade en sadel precis..jag hade räknat med 160 i frakt men åkte på 250...kul.... :crazy:
 
Har nyligen skickat sadlar till både Skåne och Norrland med Posten. Det var med postförskott = lite dyrare.
Kostade 210 kr båda gångerna. Sadlarna vägde ca 8 kg.
Kan tänka mig att det blir dyrare med tyngre sadlar??
Dessa var en hoppsadel och en dressyrsadel (Olympic båda två). :)
 
Skickade en 15 kilos westernsadel med posten häromdagen... 400 kr kostade det... Det blev ju ett ganska stort paket också...
 
Japp, Bussfrakt är billigast, och då kommer paketen fram hela också :crazy:
Har själv skickat med det med bra resultat. De har även så man kan ha efterkravsavgift, dvs den som ska ha sadeln måste lösa ut den med köpesumman. = ingen blir lurad.
 
170:- skulle du klarat dig med om inte något mått överskred 50 cm.
Över 50 cm räknas som skrymmande och en vanlig sadel går ner i under 50 cm.
Så genom att leta rätt kartong kan man alltså spara lite pengar.
 
Vad väger en vanlig hoppsadel (Zaldi) egentligen :confused: Jag är urkass på att uppskatta vikt.

Jag har hört med bussfrakt och posten och då räknade vi med en flyttkartong stort (det är ju större än vad som behövs men jag uppgav det för enkelhetens skull) Bussfrakt skulle ta 385 kr och Posten 250 kr. Men då var ju godset räknat som skrymmande. Jag blir inte klok på det här :confused: Jaja en hundring hit el dit... viktigast är att sadeln kommer fram hel. Så då blir det väl bussgods då eftersom ni rekommenderar det. Har en kompis som kört paket åt posten så jag vet hur en del paket ser ut när dom kommer fram :crazy:

Tack så mycket för all hjälp iaf :bow:
 
Zaldin väger väl mellan 6-8 kg.
Och billigast blir bussgods.
Men själv skickar jag hellre med posten ändå.
Mitt senaste bussgodspaket försvann nämligen.
 
Tänkte bara meddela att sadeln nu är skickad med Posten, ca 500 kr :crazy:

Nu får jag hoppas att den passar.
 

Liknande trådar

L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 093
Senast: Dentaku
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 455
Senast: cewe
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 239
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Så småningom hoppas jag på att kunna flytta hem och bygga mig ett litet hus. Tyvärr har jag tummen mitt i hand …. Huset måste med andra...
Svar
16
· Visningar
1 055
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp