frakta bett?

Comfort

Trådstartare
hur mycket kostar frakten på ett bett, från privatperson?
handlar om ett travbett, så ingen stort, tungt

Sv: frakta bett?

det är väl inte nödvändigt? När jag säljer så säger jag ett pris + frakt!

Det beror på vad ni kommit överens om. Vissa säljare tar helt godtyckligt betalt, andra går efter Postens tabell.

Jag skickade ett Kimblewickbett jag sålde i påsens vadderade kuvert.
Pris 25:90 kuvert inkl porto!
Dessutom låg bettet skyddat!
De finns att köpa på alla postens in- och utlämningsställen.

det går att skicka iväg bett för 22 kr, du packar in det i hårdkartong och tejpar sidorna, har funkat mycket bra för mig, sen finns det ju postens färdiga paket att skicka i och det minsta paketet (S) kostar 25:90 kr.

Hmm.. Om jag inte minns fel har det blivit rätt dyrt. 55:-. Men kommer inte ihåg om det var ett eller två bett och hur stort bett det var frågan om :p
Min slutsats i dåläget var iaf att bett kostar sjukt mycket att skicka om man ser till volymen eftersom de väger ganska mycket.
Men som sagt, väg och kolla på postens hemsida!

*kl*

Handlar inte om bett, men en brems i trä...skulle den verkligen kunna kosta 35kr i frakt??
Tycker det verkar mycket och det står inget extra i annonsen om att h*n vill ha extra betalt för packningen...:confused:

den stora frågan är ju vad bettet väger!! visst går det säkert att skicka ett bett för 11kr eller 22kr även om det enligt tabellen kostar 33kr beroende på vikten. men då får man ju räkna med straffavgift om man betalat för lite om det blir kontroll.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
517
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Inspirerad av tränstråden 🙂 Har ni hästar som tydligt visar vilka bett som de uppskattar mer än andra?
Svar
9
· Visningar
360
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka