Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast nu är ju trådskaparen uppenbarligen en av de som inte dricker mjölk och då är ju mjölkpulver ett bra substitut till snabbkaffet om man får oväntat besök som vill ha kaffeDet finns säkert men det är inget som används så ofta. Sverige är generellt ett mjölkdrickande land så mjölkpulver har inte så stor marknad här skulle jag gissa. Jag skulle gissa att en majoritet har nån form av mjölk hemma (komjölk, havremjölk, sojamjölk, mandelmjölk).
Fast nu är ju trådskaparen uppenbarligen en av de som inte dricker mjölk och då är ju mjölkpulver ett bra substitut till snabbkaffet om man får oväntat besök som vill ha kaffe![]()
Fast nu är ju trådskaparen uppenbarligen en av de som inte dricker mjölk och då är ju mjölkpulver ett bra substitut till snabbkaffet om man får oväntat besök som vill ha kaffe![]()
japp helt ok att dricka
Jag har nog haft mitt över ett årVet du hur lång hållbarhet det är? Antar att pulver håller sig en tid, vilket ju är bra för mig.
Jag har nog haft mitt över ett år
så det är lång hållbarhet
Den typen av kaffe du beskriver verkar ofta vara inkörsporten till att lära sig dricka kaffe i vuxen ålder. Perfekt för folk som (en själv) inte förstår njutningen i att bälga i sig en stor mugg svart kaffeJag dricka kaffe ibland men har ingen kaffekokare och köper snabbkaffe i portionspåsar och då finns det såna som är latte, latte caramel, cappuccino om mjölken är viktig. Jag tycker att de är goda men jag är ingen inbiten kaffedrickare. Så jag skulle rekommendera såna. Det finns även som iskaffe som blandas med kallt vatten. Just nu dricker jag Gevalias islatte från sån potionspåse.
Den typen av kaffe du beskriver verkar ofta vara inkörsporten till att lära sig dricka kaffe i vuxen ålder. Perfekt för folk som (en själv) inte förstår njutningen i att bälga i sig en stor mugg svart kaffe![]()
Jag kan se det framför migFinns det inte mjölkpulver i Sverige?
Nej, det är generellt inte havremjölk i dessa små trekantiga tetror som finns på arbetsplatser. Det är vanlig mjölk med lång hållbarhet!Aha! Är det havremjölk i dom? Hade ingen aning. Men då så!
Jag kan se det framför mig
- Finns det mjölk till kaffet?
- Ja ta lite pulver!
-
Folk är ju rätt kinkiga med sånt här. Många skippar hellre kaffet helt om inte önskade tillbehör finns.
Nej, det är generellt inte havremjölk i dessa små trekantiga tetror som finns på arbetsplatser. Det är vanlig mjölk med lång hållbarhet!
Tror Het står för hållbarhet. Havremjölk är ju en lite nyare uppfinning än de där små trekantiga tetrornaTrodde h-mjölk stod för havremjölk. Men det var visst inte så enkelt![]()
Ja jag är inget fan. Har gjort några desperata försök med te vid några tillfällen. Har slutat med att jag hällt ut min mugg te i slaskenJag kan se det framför mig
- Finns det mjölk till kaffet?
- Ja ta lite pulver!
-
Folk är ju rätt kinkiga med sånt här. Många skippar hellre kaffet helt om inte önskade tillbehör finns.
Ja jag är inget fan. Har gjort några desperata försök med te vid några tillfällen. Har slutat med att jag hällt ut min mugg te i slasken
Men det heter inte mjölkpulver hos oss utan den tekniska termen är "coffee creamer" så det är nog speciellt framtaget för att passa i kaffet.
Vet att inbitna kaffe med mjölkdrickare gillar det för att kaffet förblir hett. Själv är jag en kaffetönt som har extra kall mjölk i botten i min cappuccino och gärna sötar upp med karamellsirap![]()