Framtidsyrken

chiliconcarne

Trådstartare
Vilka yrken tror ni att det kommer att finnas brist på på arbetskraft inom och vilka yrken tror ni det kommer att vara svårt att få arbete inom i framtiden? Gissar att de prognoser som gjorts tidigare kan ha påverkats av Covid19s framfart.
 
Nu spånar jag bara då jag inte läst några prognoser.

Kollektivtrafik, hälso- och sjukvård, skola och barnomsorg är väl alltid relativt säkra kort..

Hotell, resturang, och butiksarbeten/försäljning tror jag kommer att se en dipp nu under en period.

Viss industri kan nog påverkas en hel del medan andra delar av industrisektorn förblir ganska oförändrat jämfört innan Coronakrisen. Frågan är väl om det jämnar ut sig om folk flyttar från en sorts industri till en annan så det påverkar tillgången på arbete.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag provade testet Odd One Out, länk nedan, där man ska identifiera vilken av fyra bilder som är AI genererad. Tydligen är jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
2 437
Senast: Mkb
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 645
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag älskar nagellack och långa naglar. Har i många år jobbat i ett yrke där det inte varit tillåtet så har inte använt det mer än på...
Svar
4
· Visningar
591
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 759
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp