Från en till två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag misstolkade det hela. Nej det var Virrpanna som skrev just det du beskriver. Läste lite snabbt och det blev fel. Sorry

Vet du. Jag håller helt med @Fruentimber i resonemanget. Jag blir förtvivlad för din skull och hur du mår, men jag tror inte att skaffa en hund till är rätt väg.
Du måste få ordning på dina mediciner och vara stabilare än du beskriver dig själv, oavsett nick.
 
Jag upprepar: TS har redan hund, och överdoserar ändå. Alltså hjälper inte ytterligare en valp. Jag förstår inte vad det är att argumentera mot. Det är endast TS situation som är i fokus i tråden, och det är den jag utgår ifrån.
Nu vet väl dock ingen om Ts överdoserat..utifrån det som står så är det omöjligt att veta huruvida lämpligheten att ha hund är. Men klart, en koll på medicinen är ju inte fel innan så lite mer stabilitet finns.
 
Senast ändrad:
Nu vet väl dock ingen om Ts överdoserat..utifrån det som står så är det omöjligt att veta huruvida lämpligheten att ha hund är. Men klart, en koll på medicinen är ju inte fel innan så lite mer stabilitet finns.

Men alltså. Om TS själv skriver att hen överdoserar och blir borta i flera timmar, så får vi väl helt enkelt utgå från att det är så. Jag förstår inte varför man ska förmildra situationen.

Om man överdoserar, får flera timmar långa blackouts och inte går att få kontakt med, så är det inte lämpligt med valp. Det är snarare fullständigt olämpligt att sätta en 8 veckor gammal valp i en sådan situation. Punkt slut, liksom.
 
Jag har inga som helst problem med att ta hand om min hund och kommer inte ha det med valpen heller. Dom gångerna jag faktiskt har överdoserat är det som att jag har en "mamma gen" och det gör att jag alltid vaknar om han gör minsta lilla ljud.

Han får flera promenader per dag, vi tränar och tävlar och leker och är ofta i skogen. Om jag överdoserat har det varit på eftermiddagen, låter kanske lite knäppt men dom gångerna jag gjort det har jag liksom planerat in det mellan hundens promenader

Ser det inte heller som allvarligt med maten och bakandet eftersom jag nu är helt inne på spåret sömnparalys av lång erfarenhet.

Alla, och då men jag alla berömmer mig för hur väl jag tränat min hund, det är främlingar i parken eller stan, det är närstående och vänner familj och hans uppfödare har redan lovat mig en valp för att hon tycker att en hund inte kan ha det så bra som hos mig.

Han får ett par korta rastningsrundor plus minst 2 lite längre. Han är sällan ensam och jag har provat varenda sportgren i hundvärden för att se vad just han gillar. Han får gå långa skogspromenader i skogen flera gånger i veckan, vi tränar här hemma på saker och han mår som men kung.

Sömnparalys några få gånger betyder inte att jag är psykotisk eller skör eller inte borde ha hund, det gör mig ledsen att läsa. Det är vanligare än man tror med sömnparalys.

Så summan av kardemumman är att min valp inte skulle kunna få ett bättre hem om jag får skryta lite:D

OCH jag vet att när ansvaret för valpen ligger på mig kommer jag inte ta en enda extra tablett, nolltorelans med det som jag infört sedan sista sömnparalysen och sen dess har jag inte tagit mer en enda gång för att det är obehagligt. Fast å andra sidan fick jag min första sömnparalys innan jag började må dåligt på andra olika sätt. Jag vet att det kommer bli bra, jag vet att jag kan sköta en valp och ge honom ett fint och härligt hundhem. Skulle det krisa att jag ska bort eller något har jag total uppbackning här hemma så det oroar jag mig inte heller för.
 
Senast ändrad:
Men alltså. Om TS själv skriver att hen överdoserar och blir borta i flera timmar, så får vi väl helt enkelt utgå från att det är så. Jag förstår inte varför man ska förmildra situationen.

Om man överdoserar, får flera timmar långa blackouts och inte går att få kontakt med, så är det inte lämpligt med valp. Det är snarare fullständigt olämpligt att sätta en 8 veckor gammal valp i en sådan situation. Punkt slut, liksom.
Det är inget fel på mig och min hundskötsel, dom timmarna som försvunnit för mig har varit väldigt sena kvällar när jag dessutom varit trött. Det är inte oansvarigt, jag gillar inte att skryta men gör det i alla fall. Min hund är fantastisk, människor kolla på oss och ler, han är lättlärd och jag har provat alla sporter man kan tänka sig. Blev väldigt ledsen av dina inlägg, jag kan till 100% säga att jag är en bra hundägare och inte kommer misslyckas eller vara för dålig för hund.

Kanske inte var tydlig nog i den tråden men det där med att det inte gick att få liv i mig var för ca 8 år sedan, så det kan strykas från problemhögen. Och det som varit innan med det jag såg och hörde ligger flera år tillbaka i tiden så det jag egentligen startade den andra tråden var för att jag plötsligt gjort saker i sömnen. Jag har inte någon allvarliga psykisk ohälsa även om livet kan vara lite knöggligt ibland. Jag ser inga hinder för mig att skaffa valp och ser inga tecken på att det skulle vara ett problem och inte mina kontakter, både familj, släkt och behandlare uppmuntrar mig och tycker det här är otroligt roligt och viktigt för hur jag mår-

Och som sagt valpen kommer få ett jätte bra liv och jag har sen jag bestämt valp inte rört dom där tabletterna och jag har ett mål nu, något friskt och bra att längta till. Jag måste ju vara på topp när jag hämtar honom och jag tänker på det varje dag för att jag vill så gärna.
 
Senast ändrad:
Men alltså. Om TS själv skriver att hen överdoserar och blir borta i flera timmar, så får vi väl helt enkelt utgå från att det är så. Jag förstår inte varför man ska förmildra situationen.

Om man överdoserar, får flera timmar långa blackouts och inte går att få kontakt med, så är det inte lämpligt med valp. Det är snarare fullständigt olämpligt att sätta en 8 veckor gammal valp i en sådan situation. Punkt slut, liksom.
Du kan inte avgöra genom få inlägg på ett forum huruvida någon är lämplig eller ej som hundägare. Alla har säkert gjort saker och ting ibland som inte hade varit lämpligt med djur i närheten, det är dock ingenting som säger att man skulle agera så i hundens närhet.

Att man mår dåligt och haft det kämpigt med ev överdoser och destruktiva beteenden betyder inte att man inte kan ha djur och planera och se till att inte djuren drabbas av ens mående. Man är ju inte dum bara för att man har en historia av psykisk ohälsa.

Men sen så nej, överdos i djurens närhet är dock aldrig aldrig aldrig okej på något sätt. Så sålänge det finns risk så är det nej till djur kan jag tycka med. Men förutom det så kan det gå bra.
 
Senast ändrad:
Det är inget fel på mig och min hundskötsel, dom timmarna som försvunnit för mig har varit väldigt sena kvällar när jag dessutom varit trött. Det är inte oansvarigt, jag gillar inte att skryta men gör det i alla fall. Min hund är fantastisk, människor kolla på oss och ler, han är lättlärd och jag har provat alla sporter man kan tänka sig. Blev väldigt ledsen av dina inlägg, jag kan till 100% säga att jag är en bra hundägare och inte kommer misslyckas eller vara för dålig för hund.

Kanske inte var tydlig nog i den tråden men det där med att det inte gick att få liv i mig var för ca 8 år sedan, så det kan strykas från problemhögen. Och det som varit innan med det jag såg och hörde ligger flera år tillbaka i tiden så det jag egentligen startade den andra tråden var för att jag plötsligt gjort saker i sömnen. Jag har inte någon allvarliga psykisk ohälsa även om livet kan vara lite knöggligt ibland. Jag ser inga hinder för mig att skaffa valp och ser inga tecken på att det skulle vara ett problem och inte mina kontakter, både familj, släkt och behandlare uppmuntrar mig och tycker det här är otroligt roligt och viktigt för hur jag mår-

Och som sagt valpen kommer få ett jätte bra liv och jag har sen jag bestämt valp inte rört dom där tabletterna och jag har ett mål nu, något friskt och bra att längta till. Jag måste ju vara på topp när jag hämtar honom och jag tänker på det varje dag för att jag vill så gärna.
Blir riktigt orolig för dig när du skriver att du inte har allvarliga psykisk ohälsa. Utifrån det du skriver i dina andra inlägg så behöver du verkligen hjälp och att kanske inse allvaret i din situation.
 
Du kan inte avgöra genom få inlägg på ett forum huruvida någon är lämplig eller ej som hundägare. Alla har säkert gjort saker och ting ibland som inte hade varit lämpligt med djur i närheten, det är dock ingenting som säger att man skulle agera så i hundens närhet.

Att man mår dåligt och haft det kämpigt med ev överdoser och destruktiva beteenden betyder inte att man inte kan ha djur och planera och se till att inte djuren drabbas av ens mående. Man är ju inte dum bara för att man har en historia av psykisk ohälsa.

Man kan inte veta hur någon planerar sina liv eller vad folk har för kontakter eller vad för ev hjälp med djuren som finns om livet skulle bli för jobbigt igen genom några få inlägg på ett forum.
TACK! Där sa du precis allt jag tänkt, så skönt med ditt stöd det betyder mycket :heart
 
Det är inget fel på mig och min hundskötsel, dom timmarna som försvunnit för mig har varit väldigt sena kvällar när jag dessutom varit trött. Det är inte oansvarigt, jag gillar inte att skryta men gör det i alla fall. Min hund är fantastisk, människor kolla på oss och ler, han är lättlärd och jag har provat alla sporter man kan tänka sig. Blev väldigt ledsen av dina inlägg, jag kan till 100% säga att jag är en bra hundägare och inte kommer misslyckas eller vara för dålig för hund.

Kanske inte var tydlig nog i den tråden men det där med att det inte gick att få liv i mig var för ca 8 år sedan, så det kan strykas från problemhögen. Och det som varit innan med det jag såg och hörde ligger flera år tillbaka i tiden så det jag egentligen startade den andra tråden var för att jag plötsligt gjort saker i sömnen. Jag har inte någon allvarliga psykisk ohälsa även om livet kan vara lite knöggligt ibland. Jag ser inga hinder för mig att skaffa valp och ser inga tecken på att det skulle vara ett problem och inte mina kontakter, både familj, släkt och behandlare uppmuntrar mig och tycker det här är otroligt roligt och viktigt för hur jag mår-

Och som sagt valpen kommer få ett jätte bra liv och jag har sen jag bestämt valp inte rört dom där tabletterna och jag har ett mål nu, något friskt och bra att längta till. Jag måste ju vara på topp när jag hämtar honom och jag tänker på det varje dag för att jag vill så gärna.
Inte för att vara sån men att folk ler mot småhundar säger ingenting om dig, folk tycker småhundar är söta bara :)
 
Du kan inte avgöra genom få inlägg på ett forum huruvida någon är lämplig eller ej som hundägare. Alla har säkert gjort saker och ting ibland som inte hade varit lämpligt med djur i närheten, det är dock ingenting som säger att man skulle agera så i hundens närhet.

Att man mår dåligt och haft det kämpigt med ev överdoser och destruktiva beteenden betyder inte att man inte kan ha djur och planera och se till att inte djuren drabbas av ens mående. Man är ju inte dum bara för att man har en historia av psykisk ohälsa.

Men sen så nej, överdos i djurens närhet är dock aldrig aldrig aldrig okej på något sätt. Så sålänge det finns risk så är det nej till djur kan jag tycka med. Men förutom det så kan det gå bra.

HAR DET kämpigt med överdoser. Inte "har haft". Det är ett återkommande problem hos TS enligt vad hen själv beskrivit. Jag har aldrig påstått att man är "dum" för att man lider av psykisk ohälsa. Sluta förmildra situationen.
 
Du kan inte avgöra genom få inlägg på ett forum huruvida någon är lämplig eller ej som hundägare. Alla har säkert gjort saker och ting ibland som inte hade varit lämpligt med djur i närheten, det är dock ingenting som säger att man skulle agera så i hundens närhet.

Att man mår dåligt och haft det kämpigt med ev överdoser och destruktiva beteenden betyder inte att man inte kan ha djur och planera och se till att inte djuren drabbas av ens mående. Man är ju inte dum bara för att man har en historia av psykisk ohälsa.

Men sen så nej, överdos i djurens närhet är dock aldrig aldrig aldrig okej på något sätt. Så sålänge det finns risk så är det nej till djur kan jag tycka med. Men förutom det så kan det gå bra.
Lika lite som du kan avgöra det motsatta. Min fetning.
 
Det är inget fel på mig och min hundskötsel, dom timmarna som försvunnit för mig har varit väldigt sena kvällar när jag dessutom varit trött. Det är inte oansvarigt, jag gillar inte att skryta men gör det i alla fall. Min hund är fantastisk, människor kolla på oss och ler, han är lättlärd och jag har provat alla sporter man kan tänka sig. Blev väldigt ledsen av dina inlägg, jag kan till 100% säga att jag är en bra hundägare och inte kommer misslyckas eller vara för dålig för hund.

Kanske inte var tydlig nog i den tråden men det där med att det inte gick att få liv i mig var för ca 8 år sedan, så det kan strykas från problemhögen. Och det som varit innan med det jag såg och hörde ligger flera år tillbaka i tiden så det jag egentligen startade den andra tråden var för att jag plötsligt gjort saker i sömnen. Jag har inte någon allvarliga psykisk ohälsa även om livet kan vara lite knöggligt ibland. Jag ser inga hinder för mig att skaffa valp och ser inga tecken på att det skulle vara ett problem och inte mina kontakter, både familj, släkt och behandlare uppmuntrar mig och tycker det här är otroligt roligt och viktigt för hur jag mår-

Och som sagt valpen kommer få ett jätte bra liv och jag har sen jag bestämt valp inte rört dom där tabletterna och jag har ett mål nu, något friskt och bra att längta till. Jag måste ju vara på topp när jag hämtar honom och jag tänker på det varje dag för att jag vill så gärna.

Jag tror liksom @Tonto att du inte förstår allvaret i ditt mående och i dina handlingar. Du behöver inte försöka övertyga mig eller bevisa motsatsen. Jag anser det fortfarande vara högst olämpligt att placera en valp hos någon som planerar sina överdoser. Oavsett om människor ler mot dig eller vad de tycker om din nuvarande hund, så är det inte okej att sätta en valp i en sådan situation. Om det är jag otvistligt övertygad.
 
HAR DET kämpigt med överdoser. Inte "har haft". Det är ett återkommande problem hos TS enligt vad hen själv beskrivit. Jag har aldrig påstått att man är "dum" för att man lider av psykisk ohälsa. Sluta förmildra situationen.
Sluta förvärra situationen, du vet som sagt inget om det. Överdos behöver inte betyda att man tar en dos som innebär liv eller död. Överdos räknas som att ta två extra sömntabletter också. Det går inte att veta allt genom lite text på ett forum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 867
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 887
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp