Bukefalos 28 år!

Från fult till snyggt!

Sv: Från fult till snyggt!

Då gör du såhär: (om du inte redan gjort det :p)
Fotografera hela lägenheten så noga det bara går.
Lägg upp bilderna på internet
Skapa en tråd på buke för att få hjälp :D
 
Sv: Från fult till snyggt!

jag har några stycken omgjorda grejer men jag börjar alltid innan jag hunnit fotta :D här hann jag dock med mig själv lite

innan


Efter
 
Sv: Från fult till snyggt!

Åååh - bra tråd! Om allt går i lås så är vi snart husägare. Och det är ett stooort hus med många rum, så har planerat att hitta lite "begagnade gamla möbler med potential" att piffa upp. All inspiration välkomnas varmt :bump:

Blir det i Umeå?
 
Sv: Från fult till snyggt!

Wooow, precis sådär vill jag göra! Den skulle passa jättebra i vad som förhoppningsvis snart är vårt stora lantkök :d
 
Sv: Från fult till snyggt!

Vilket jobb, kan tänka mig att det var ganska pilligt med dörrarna, men du fick till det sjukt bra!
 
Sv: Från fult till snyggt!

Gud så läcker!! Den skulle passa kanon med min soffa :)

Hazel: Undrar också hur fasen du fick till det där!?!?! Skitsnyggt!

ninsan: Tack. Gillar också tyget, det blev även gardiner av dem:

dsc03582_54530862.jpg


Bordet under duken är vit så hela köket går i en svart-vit-gråskala.

Detta är ett hus som vi använder som sommarhus och som såg förskräcklig ut när vi började med den. Ett arv efter sambons mormor(hon lever än dock så det kanske inte heter arv) som haft den uthyrd.

När jag ändå är igång kan jag visa lite av kökets omvandling:

Före:
dsc01728_32176585.jpg


Efter:
dsc01892_32177062.jpg
 
Sv: Från fult till snyggt!

Aaah.. Såg ut som att du sandpapprat varenda pinne :D Men sprayfärg, det var ju smart :idea:
 
Sv: Från fult till snyggt!

kl

Jag gillar också att pyssla med sånt där, fixa gamla möbler :)

Har "renoverat" en gammal skänk och ett vitrinskåp här hemma som blev så fina, och nu har jag fått blodad tand.

Är så himla sugen på att skaffa en gammal rokoko-grupp och måla och klä om.
Tyvärr får jag vänta med det eftersom jag inte har plats. Bor i en liten tvåa :crazy:
 
Sv: Från fult till snyggt!

Här är de båda två:

29674528.jpg


Vitrinskåpet:

29674533.jpg


Skänken:

29674600.jpg

29674545.jpg


Har inga före-bilder här, men skänken var röd med blåa glasknoppar och vitrinskåpet var i körsbärsträ (rödbrun mörk trä.)


Riktiga fynd! :love:
 
Sv: Från fult till snyggt!

verkligen kanonfina! Skulle kunna tänka mig sånt med, om jag hade mycket större lägis!
 
Sv: Från fult till snyggt!

Canape skulle jag verkligen vilja ha... Så snyggt/coolt/stentufft/häftigt! Men som sagt, när det blir större boende!

Tycker att om du ska fixa om en sådan soffgrupp ska du göra det i soffstilen, dvs mörkt trä och vita "dynor"!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 570
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
867
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 419
Senast: Calmiche
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 554
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp