Från paneler till ullstoppning?

pomelo

Trådstartare
Går det att byta ut panelerna i en gammal sadel till ullstoppning? Förstår ju att jag måste höra med den specifike sadelmakaren om h*n gör det. Men över huvud taget går det?

Har en gammal hoppsadel som bara hänger som är permanent stoppad av något slag som jag gillar, men sadeln är som sagt var gammal och används inte, tycker att panelerna känns tunna och slut. Det är inget märke som man kan skicka iväg och få nya paneler i (vet inte ens om sadlarna görs än idag), men har en mkt skicklig sadelmakare i krokarna och det kanske kan vara ett alternativ då sadeln i övrigt är i bra skick.

Nån som vet eller har erfarenheter av liknande?

(Kan inte för mitt liv komma på märket men det kommer nog snart..)

Sv: Från paneler till ullstoppning?

Nån mer som vet? Eller har idéer eller erfarenheter?

Du får nog byta hela bossan kan jag tänka mig. Det blir inte billigt...
Däremot så blir det ju billigare om du tar en syntetbossa istället (sergepanel) men då är ju frågan om sadelmakaren har sånt själv eller om du måste fixa det, och det kan ju bli lite mer krångel då istället. Men det blir nog billigast iaf...

Tack för svaren! Det låter lite väl omständigt, det är nog inte sadeln värd..

Jag vet en som gjort det. Det var på en Frank Baines och kostade 3000.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 152
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka