pomelo
Trådstartare
Går det att byta ut panelerna i en gammal sadel till ullstoppning? Förstår ju att jag måste höra med den specifike sadelmakaren om h*n gör det. Men över huvud taget går det?
Har en gammal hoppsadel som bara hänger som är permanent stoppad av något slag som jag gillar, men sadeln är som sagt var gammal och används inte, tycker att panelerna känns tunna och slut. Det är inget märke som man kan skicka iväg och få nya paneler i (vet inte ens om sadlarna görs än idag), men har en mkt skicklig sadelmakare i krokarna och det kanske kan vara ett alternativ då sadeln i övrigt är i bra skick.
Nån som vet eller har erfarenheter av liknande?
(Kan inte för mitt liv komma på märket men det kommer nog snart..)
Har en gammal hoppsadel som bara hänger som är permanent stoppad av något slag som jag gillar, men sadeln är som sagt var gammal och används inte, tycker att panelerna känns tunna och slut. Det är inget märke som man kan skicka iväg och få nya paneler i (vet inte ens om sadlarna görs än idag), men har en mkt skicklig sadelmakare i krokarna och det kanske kan vara ett alternativ då sadeln i övrigt är i bra skick.
Nån som vet eller har erfarenheter av liknande?
(Kan inte för mitt liv komma på märket men det kommer nog snart..)