Frank Baines då..?

Sv: Frank Baines då..?

Passar en svängd rygg. Ganska små i sitsen. Jättesköna att rida i, fint läder. Prisvärda.

Svängd rygg? Jämför man med Prestige ex, så är FB ganska raka.
Har en hoppsadel, modell Reflex, som är superbra. Skön att rida i o mkt bra kvalitet på lädret. Har haft tur, sadeln har passat alla 3 hästarna.

Ja men Prestige är ju svängda ;) FB har mer en svag böj hela vägen medan Prestige bom är mer v-formad (för att passa en överbyggd rygg).

Ok. Jag har haft en av deras hoppsadlar (Passade) och jag tyckte mycket om den. Deras saker håller genomgående hög kvalitet. Vet inte om jag håller med om attt de är små, jag hade 16,5" på min och den kändes inte liten.

Det är bra sadlar av bra kvalitet! Jag har provat en passad hoppsadel på min häst som har ganska rak (men inte spikrak) rygg o är lite överbyggd, den passade fint! Ett plus är att de går att få i väldigt breda bomvidder också :)

passar rakare rygg. hade en dressyr som jag gillade :) bra kvalite

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 277
Senast: Marita73
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?