Frank baines reflex dressyr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare extrasb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 344
E

extrasb

Hur avläser man bomvidden på den? Fick låna en av en kompis o den passade perfekt på min häst, men förstår inte vad som menas med siffrorna :confused: ...stod 175 (som jag antar är 17,5"?) o sen stod det w4996 (inte helt hundra på att det var exakt de siffrorna).

Sv: Frank baines reflex dressyr

w står säkerligen för vidden, vid. Numret som följer är deras tillverkningsnummer på just det exemplaret. Uppger man det numret hos FB så kan man enkelt få svar på när sadeln byggdes mm.

okej, trodde det var siffrorna som stod för vidden, men då vet jag :)

Men då måste de vara ganska smala om det där var en wide? Min häst har inte alls spec bred rygg och har idag en prestige i storlek 34. Tänkte bara eftersom jag ska försöka hitta en begagnad via nätet så måste det ju stämma med vidden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 046
Senast: Mia_R
·
Utrustning Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte. Den ligger okej på hästen men...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: Bison
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll... 2
Svar
23
· Visningar
3 842
Senast: EmmaBovary
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 407
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka