fransyska-ben..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 931
M

mallan

..tror jag det heter när hundens framben är utåtvinklade längst ner?
Iallafall,finns det någonting man kan göra för att stärka såna ben eller på något sett få bort benställningsfelet?
tackam för svar..

Sv: fransyska-ben..

Tror det är svårt att ändra benställning på hund... På unga föl kan man ju till viss del korrigera en inkorrekt benställning med rätt verkning, men vovvarna har ju inga hovar att verka...

Hade själv tänkt lägga in en benställningstråd, men Mallan hann före. Min fråga är om Engelska Springer Spaniels brukar vara intåade eller om den är min raring som är "defekt" ? Rejält intåad är han iallafall: Någon som vet hur det påverkar hållbarheten (4 år i år, friks, pigg, glad).

Jag tycker mig ha sett det en del på ESS. Men främst på WSS. Så jag tror inte att det är nått otroligt ovanligt fel faktiskt. Sen kan det ju vara mer eller mindre så klart.

Självklart så påverkar felaktiga benställningar hundarna. Men det beror ju på hur hårt de jobbar. En vanlig hund som man tränar och motionerar (eller för den delen tävlar) med för "husbehov" påverkas nog inte alls. Beror iofs hur kraftig avvikelsen är... De hundar som jag sett påverkast av bla sina raka fronter är ju hundar som jobbat på gods och apporterat änder en hel dag.

Om han har hållit för det ni gör tills nu så är det nog ingen fara :p

Tack, tack! Då finns det fler iaf. Och som sagt, han är ju inte högpresterande utan mer normalaktiv och inte ska han får bli pappa heller.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 932
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 167
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 512
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka