Free bleeding

Samma sak imo, skulle inte lobba för att det skulle få ett namn men när det redan finns, varför inte använda det bara för att?
Ja, jag för min del har länge låtit bli att använda mensskydd den sista dagen och natten när jag har mens och nej, jag kommer inte börja säga att jag minsann praktiserar "free bleeding". Jag skulle känna mig som en tumblrfeminist om jag ens pratade så. Måste allt vara en jäkla grej? En jäkla hashtag?
Och nej, jag skulle aldrig använda mig av uttrycket "no poo" heller :p.

Jag köper den här mensgrejen som politisk ståndpunkt, som protest, som ett fuck you, absolut och till 100%. Däremot känns det väldigt överkurs för mig att ens se det som en grej att jag skippar bindan sista dagen. Big fucking deal liksom.

Du uttrycker att det är löjligt att använda begreppet, varför jag frågar varför tex jag promt inte ska använda det. Dvs jag har aldrig sagt att du sagt att jag inte får använda det, utan ifrågasatt ditt resonemang.
Om ingen sagt att du inte ska använda det så är det svårt att svara på varför du inte ska använda det :confused: Att jag tycker ett uttryck är löjligt innebär inte att jag anser att folk ska sluta använda det. Jag ifrågasätter bara varför man tycker det behövs ett speciellt uttryck för att sitta i soffan och blöda i trosorna.

Men vid lite närmre koll på nätet verkar ju uttrycket mest handla om speciella trosor som gör att man inte behöver använda annat skydd , samt de som gör det som en manifestation. Kanske inte så ofta används för att sitta i soffan utan mensskydd. Och ja då ser jag det vettigare att ha ett uttryck för fenomenet. Kollar man på facebook är det en militant satirsida som anser att tamponger är våldtäkt, men också bara verkar protestera mot just tamponger och inget annat skydd.

Och @niphredil missade att svara på frågan. Ser inte riktigt när jag skulle använda att menskoppa, men blir det ett etablerat begrepp skulle jag nog börja använda det. Precis som jag vinar. Skulle lika gärna kunna säga "dricker vin" konsekvent men nu växlar jag mellan vad jag använder. Öla är väl också ett vanligt begrepp?

Missar jag poängen säg gärna till. För mig känns det helt oproblematiskt, så det känns som jag missar något.

Om ingen sagt att du inte ska använda det så är det svårt att svara på varför du inte ska använda det :confused: Att jag tycker ett uttryck är löjligt innebär inte att jag anser att folk ska sluta använda det. Jag ifrågasätter bara varför man tycker det behövs ett speciellt uttryck för att sitta i soffan och blöda i trosorna.

Men vid lite närmre koll på nätet verkar ju uttrycket mest handla om speciella trosor som gör att man inte behöver använda annat skydd , samt de som gör det som en manifestation. Kanske inte så ofta används för att sitta i soffan utan mensskydd. Och ja då ser jag det vettigare att ha ett uttryck för fenomenet. Kollar man på facebook är det en militant satirsida som anser att tamponger är våldtäkt, men också bara verkar protestera mot just tamponger och inget annat skydd.

Jag har sett det användas om alla tre grejer, varför jag använde det i detta sammanhang.

@Mammas Alltså missar poängen, det är väl mest bara att du inte håller med. Ja, man kan säga vina och öla. Man kan också säga sexa - vilket jag tycker är jättetöntigt. Jag tycker också att free bleeding och menstrual cupping är snortöntiga. Och jag fattar liksom inte behovet av att med ett käckt och dessutom engelskt uttryck kunna säga "när jag inte har jättemycket mens så struntar jag i mensskydd men bara hemma så att jag kan sitta på en handduk utan att råka sabba nåt". Var har det behovet uppstått? Tumblr är min gissning.

I min mening gör man nåt helt normalt och inte konstigt alls - strunta i mensskydd när man knappt har nån mens - till en GREJ när man måste ha ett jädra namn på det. Som sagt, jag förutsatte att det var nåt mycket mer spännande och omfattande när jag läste trådstarten.

@Mammas Alltså missar poängen, det är väl mest bara att du inte håller med. Ja, man kan säga vina och öla. Man kan också säga sexa - vilket jag tycker är jättetöntigt. Jag tycker också att free bleeding och menstrual cupping är snortöntiga. Och jag fattar liksom inte behovet av att med ett käckt och dessutom engelskt uttryck kunna säga "när jag inte har jättemycket mens så struntar jag i mensskydd men bara hemma så att jag kan sitta på en handduk utan att råka sabba nåt". Var har det behovet uppstått? Tumblr är min gissning.

Det hade blivit en lång rubrik på tråden om inte annat. :p Nej, men då är jag med.

Det är ok att kissa och bajsa på sig med allt vad det innebär men inte kissa i buskar? Måste erkänna att jag är lite road av det. Knasiga regler.
Dom vill bara inte ha folk kissande i buskarna längs vägen. Det är kanske 2000 pers som (under maratondelen) springer (om det är i Kalmar) en 4-varvsbana. Det blir mycket kiss överallt. Bajsar gör man däremot i toan!

Ja, speciellt om de springer runt och bokstavligt talat pissar på sig :p.
Men då blir det ju inte så koncentrerat, liksom. En skvätt då och då som förmodligen snabbt dunstar bort i fartvinden (haha!). Det handlar inte om ett skvalkissande. Är man däremot så nödig att man inte står ut längre, blir det en större mängd mot ett staket nånstans (om man är man) eller bakom en rosenbuske i parken.
Nu är det ju inte mina regler utan bara så det är, så jag förmodar det finns erfarenheter som skapat regeln.
(Och jag är övertygad om att inte alla kissar på sig. Minst lika många stannar nog vid bajamajan. )

Men då blir det ju inte så koncentrerat, liksom. En skvätt då och då som förmodligen snabbt dunstar bort i fartvinden (haha!). Det handlar inte om ett skvalkissande. Är man däremot så nödig att man inte står ut längre, blir det en större mängd mot ett staket nånstans (om man är man) eller bakom en rosenbuske i parken.
Nu är det ju inte mina regler utan bara så det är, så jag förmodar det finns erfarenheter som skapat regeln.
(Och jag är övertygad om att inte alla kissar på sig. Minst lika många stannar nog vid bajamajan. )

Nu vet jag inte hur bansträckningen ser ut, men springer de inte på asfalt? Skulle ju klart föredra att kisset hamnade vid sidan då än att springa i det, oavsett koncentration på det :D

Nu vet jag inte hur bansträckningen ser ut, men springer de inte på asfalt? Skulle ju klart föredra att kisset hamnade vid sidan då än att springa i det, oavsett koncentration på det :D
Ja i Kalmar är det asfalt - men, som sagt, man kissar ju inte stora mängder om man gör på det viset, dvs det handlar inte om en full blåsa som plötsligt släpps ut med ett wooosch utan kanske en tesked här och en tesked där. (Jisses vilken galen diskussion detta blev!! :D:laugh::rofl: )

Har hört om skidåkare som gör samma sak under långa lopp.
Samma sak i motorsport dvs det finns ju lopp som är många timmar och de stannar ju inte bilen för att göra sina behov

Ja i Kalmar är det asfalt - men, som sagt, man kissar ju inte stora mängder om man gör på det viset, dvs det handlar inte om en full blåsa som plötsligt släpps ut med ett wooosch utan kanske en tesked här och en tesked där. (Jisses vilken galen diskussion detta blev!! :D:laugh::rofl: )
Ja men ändå O_o. Verkar rätt jobbigt att kissa och springa samtidigt och dessutom släppa ut det lite då och då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka