M
missan
Är det någon mer än jag som har denna sadel och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag tycker den verkar bra, den är skön att rida i och "ska" (i teorin iaf
) ligga bra på hästen, den är beställd efter honom och "inskruvad" efter konstens alla regler, när han står i stallet och av det jag kan känna när jag rider ligger den som den ska. Ändå verkar han inte helt nöjd, den är förvisso bättre än alla sadlar jag haft tidigare (vanliga bomsadlar) men verkar inte passa perfekt.
Jag har nyligen köpt en bomlös sadel och med den känns han bättre, han spänner inte ryggen och går inte emot lika mycket. MEN, efter att ha ridit med den bomlösa (barefoot) några dagar tycker jag att han känns öm i musklerna på ena ryggsidan.
Det stämmer inte tycker jag
Han känns mycket bättre att rida i den bomlösa men är det inte märkligt att han blir öm i ryggen av den?
missan
Jag har nyligen köpt en bomlös sadel och med den känns han bättre, han spänner inte ryggen och går inte emot lika mycket. MEN, efter att ha ridit med den bomlösa (barefoot) några dagar tycker jag att han känns öm i musklerna på ena ryggsidan.
Det stämmer inte tycker jag
Han känns mycket bättre att rida i den bomlösa men är det inte märkligt att han blir öm i ryggen av den?
missan