free n easy & bomlös

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare missan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 910
M

missan

Är det någon mer än jag som har denna sadel och kan dela med sig av sina erfarenheter? Jag tycker den verkar bra, den är skön att rida i och "ska" (i teorin iaf :crazy: ) ligga bra på hästen, den är beställd efter honom och "inskruvad" efter konstens alla regler, när han står i stallet och av det jag kan känna när jag rider ligger den som den ska. Ändå verkar han inte helt nöjd, den är förvisso bättre än alla sadlar jag haft tidigare (vanliga bomsadlar) men verkar inte passa perfekt.

Jag har nyligen köpt en bomlös sadel och med den känns han bättre, han spänner inte ryggen och går inte emot lika mycket. MEN, efter att ha ridit med den bomlösa (barefoot) några dagar tycker jag att han känns öm i musklerna på ena ryggsidan.

Det stämmer inte tycker jag :eek:
Han känns mycket bättre att rida i den bomlösa men är det inte märkligt att han blir öm i ryggen av den?

:cry:

missan

Sv: free n easy & bomlös

Kanske har han bara träningsvärk då den bomlösa sadeln ger honom mer frihet att arbeta med ryggen?

Är det så borde ryggömheten gå över ganska snart men fortsätter han att vara öm så får du börja fundera om det inte är något annat fel.

Sv: free n easy & bomlös

Förhoppningsvis är det så :bow: red med barefooten idag igen och han kändes bättre än på länge, och var inte öm i ryggen heller efter! Vore ju smått fantastiskt om han kunde börja arbeta med vänster rygghalva oxå ;)

missan

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 284
Senast: lillamy73
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 411
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 489
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka