freeform som glider

megin

Trådstartare
är det någon annan som haft detta problem? den glider alltså på padden eftersom min hästs sadelgjordsläge inte riktigt överensstämmer med hur stropparna sitter på sadeln och den dras därför fram. har funderat på om man kan lägga nån form av antiglidgrej emellan men vad i så fall? eller om man ska sy dit xtra kardborrfästen? kom med förslag!

Sv: freeform som glider

Jeg har sydd fast reimer til å tre gjordstroppene gjennom, slik det er på vanlige voilocker, OG jeg har laget to små hull i paden foran (ett på hver side) og knytt fast paden i ringene foran på salen med skolisser tredd i gjennom hullene...

Håper du forstår norsk, eller at noen kan oversette... ;)

norskan är inga problem! vad har du för padd? har en skito så där finns ju remmar för stropparna och ringar som jag knutit ihop med dom på sadeln. det jag hade tänkt mig var isf att sy dit kardborrefästen till ringarna ifram och kanske den längst bak för att det ska bli stadigare. nu verkar inte hästen bry sig om att sadeln åker fram, det mesta blir ju redan när man spänner gjorden. ska klura lite mer på det...
såg din tråd: tycker att min ligger ganska bra även utan padden och dom små gnossningarna han fick vid manken försvann efter att jag klippt lite i padden... men sadeln är ju ganska "hård" så jag tror inte att den ligger perfekt på alla.

Ja, Freeform er litt for hard til å kunne kalles bomløs... :( Bra den passer på din hest! :)

Jeg har en grandeur-pad. Min erfaring med pader er at man aldri kan feste de godt nok ;)

I mattaffärerna har de glidskydd för mattor som kan kan lägga mellan. Ser ut som gummerat nät....

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
711
Senast: Silje
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 860
Senast: Liran
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 224
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga... 2
Svar
20
· Visningar
6 092
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka