Frieöntgen

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Worlds
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 411
Sv: Frieöntgen

Det är olika från klinik till klinik. Om du har möjlighet att välja mellan flera kliniker (vet ju inte var du bor) så föreslår jag att du ringer runt och inhämtar prisuppgift.
Ibland har vissa kliniker specialpriser.

Allvarligt, vilka var det som ville ha 6000 för friröntgen? Strömsholm?

Numera kan man i flera områden i landet även få friröntgat hemma! Vet inte vad det kostar, men då kan man räkna bort kostnad för egen resa mm!

2100 styck har jag för mig att det kostat för att få ut mobil röntgen till kriterieauktionshästarna här hemma..

AM

Numera kan man i flera områden i landet även få friröntgat hemma! Vet inte vad det kostar, men då kan man räkna bort kostnad för egen resa mm!

Fast om det inte är veterinär som röntgar så måste ju ändå plåtarna granskas av veterinär, inte gratis, gissar jag?

Men det är väl en veterinär som har den portabla röntgenutrustningen?

*fattar inte frågan*

Vad jag vet så är det bara veterinärer som åker runt och röntgar, antingen privatapraktiserande eller anställda av klinik/djursjukhus!

Jag vet då flera som har röntgar hästar utan att vara veterinär.
Känns nästan lite överkurs att veterinären ska röntga. Inte ens på klinikerna så är ju veterinär med vid röntgen.

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: MayGrace
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sofia Vikström var tidigare en av alla ryttare som hade fördomar mot travhästar som ridhäst. Att travhästar var hopplösa att utbilda och... 2
Svar
28
· Visningar
1 919
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För åtta år sedan föddes ett föl som nu travar hem pris efter pris på tävlingsbanorna. Nu är V.G. Voitto årets häst och hans familj bor...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Yngre kille
  • Roliga saker som barn säger
  • Dagens naturupplevelse

Hund, Katt, Andra Djur