Frieserblandis till fälttävlan?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Kissable
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 277
K

Kissable

Hej hej :)
Jag och min kompis ska ta hem en frieserkorsning på 5år som vi ska ha på foder.
Hon är blandning mellan frieser/dalesponny, så hon är väldigt muskulös och maffig, ingen tunnis:D
Skulle man kunna träna henne i fälttävlan?
Tror ni att hon klarar av det?
Tacksam för svar :rofl:

Sv: Frieserblandis till fälttävlan?

Hej hej :)
Jag och min kompis ska ta hem en frieserkorsning på 5år som vi ska ha på foder.
Hon är blandning mellan frieser/dalesponny, så hon är väldigt muskulös och maffig, ingen tunnis:D
Skulle man kunna träna henne i fälttävlan?
Tror ni att hon klarar av det?
Tacksam för svar :rofl:

Hej!
Det är klart att ni kan träna henne i fälttävlan!
Sen beror det ju på vad ni kräver av henne också såklart :)
Om ni tänker starta henne i ***-fälttävlan, så kanske hon dock inte har samma förutsättningar bara;)

Klart du kan!
Jag har sett en hel del lite kraftigare hästar när jag varit ute, (dock bara debutanter). Svante är en häst som gått bla SM och NM i år, han är en liten häst, hälften ardenner och ganska rejäl.

Även om en häst med mycket blod i sig säkert är bättre så är ju alla hästar olika.

Hej!
Det är klart att ni kan träna henne i fälttävlan!
Sen beror det ju på vad ni kräver av henne också såklart :)
Om ni tänker starta henne i ***-fälttävlan, så kanske hon dock inte har samma förutsättningar bara;)

Okej:)
Vad är ***-fälttävlan?
Vet inte så mycket om den grenen:p

Någon bra träningstaktik ni kan rekommendera? :)

alla hästar mår bra av att träna fälttävlan på låg nivå. Men hästen måste ha en bra grund kondis och hoppa högre rivningsbara hinder med gott resultat.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 764
Senast: Tiger tok
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
1 004
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka