Frilansarvode?

emma74

Trådstartare
Råkade i ett anfall av jobb- och inkomstrelaterad ångest börja skicka jobbansökningar och fick tips om en reklambyrå som sökte frilansande originalare/grafisk designer. Jag skickade en ansökan och till min förvåning fick jag svar. Direkt. (Jag har försökt att byta jobb i flera års tid utan att bli kallade till intervju eller ens få ett svar av något slag). Men de undrar vad jag kostar. Och det undrar jag med ;)
Nej men allvarligt, jag har frågat frilansande vänner, med vet att det finns några som har koll här och skulle vilja få lite mer input: Vad ligger timarvodet för en frilansande originalare/grafisk designer i Stockholm? Pluggar fortfarande och har "råd" att lägga mig i underkant för jag behöver mer i min portfolio. Har jobbat i 20 år. Har svårt att värdera mig själv - men jag antar att de ÄR intresserade när de nu faktiskt svarade.
:bow:
 
Sök på frilanskalkylatorn. Det är journalistförbundet som står bakom den, och jag tror den fortfarande är tillgänglig även för ickemedlemmar. Där kan du räkna ut var du ska ligga i timarvode på F-skatt i förhållande till vad du skulle ha för lön som anställd.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har fortfarande inte fått svar från det första jobbet jag var på intervju för och känner mig lite otålig. Alla skulle få svar sa de...
Svar
19
· Visningar
1 163
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Vet att det är många trådar om jobbsökande nu... även jag har problem med detta. Jag har jobbat i 21 år (och förvisso varit...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: emma74
·
Skola & Jobb Hej alla kloka bukefalister, jag har satt mig i en lite knivig situation som jag behöver hjälp med. Jag har idag ett vikariat som tar...
2
Svar
28
· Visningar
3 967
Senast: Plommonlila
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp