emma74
Trådstartare
Råkade i ett anfall av jobb- och inkomstrelaterad ångest börja skicka jobbansökningar och fick tips om en reklambyrå som sökte frilansande originalare/grafisk designer. Jag skickade en ansökan och till min förvåning fick jag svar. Direkt. (Jag har försökt att byta jobb i flera års tid utan att bli kallade till intervju eller ens få ett svar av något slag). Men de undrar vad jag kostar. Och det undrar jag med 
Nej men allvarligt, jag har frågat frilansande vänner, med vet att det finns några som har koll här och skulle vilja få lite mer input: Vad ligger timarvodet för en frilansande originalare/grafisk designer i Stockholm? Pluggar fortfarande och har "råd" att lägga mig i underkant för jag behöver mer i min portfolio. Har jobbat i 20 år. Har svårt att värdera mig själv - men jag antar att de ÄR intresserade när de nu faktiskt svarade.

Nej men allvarligt, jag har frågat frilansande vänner, med vet att det finns några som har koll här och skulle vilja få lite mer input: Vad ligger timarvodet för en frilansande originalare/grafisk designer i Stockholm? Pluggar fortfarande och har "råd" att lägga mig i underkant för jag behöver mer i min portfolio. Har jobbat i 20 år. Har svårt att värdera mig själv - men jag antar att de ÄR intresserade när de nu faktiskt svarade.