Frilansarvode?

emma74

Trådstartare
Råkade i ett anfall av jobb- och inkomstrelaterad ångest börja skicka jobbansökningar och fick tips om en reklambyrå som sökte frilansande originalare/grafisk designer. Jag skickade en ansökan och till min förvåning fick jag svar. Direkt. (Jag har försökt att byta jobb i flera års tid utan att bli kallade till intervju eller ens få ett svar av något slag). Men de undrar vad jag kostar. Och det undrar jag med ;)
Nej men allvarligt, jag har frågat frilansande vänner, med vet att det finns några som har koll här och skulle vilja få lite mer input: Vad ligger timarvodet för en frilansande originalare/grafisk designer i Stockholm? Pluggar fortfarande och har "råd" att lägga mig i underkant för jag behöver mer i min portfolio. Har jobbat i 20 år. Har svårt att värdera mig själv - men jag antar att de ÄR intresserade när de nu faktiskt svarade.
:bow:

Sök på frilanskalkylatorn. Det är journalistförbundet som står bakom den, och jag tror den fortfarande är tillgänglig även för ickemedlemmar. Där kan du räkna ut var du ska ligga i timarvode på F-skatt i förhållande till vad du skulle ha för lön som anställd.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 433
Senast: kolblakkur
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
2 009
Senast: kryddelydd
·
Skola & Jobb Eller hjälp - jag är katastrofalt dålig på att skriva ansökningar! (Jag lyckades först på något konstigt sätt posta den här tråden...
Svar
19
· Visningar
2 199
Senast: tjenixen
·
Gnägg Eller vad ska jag bli när jag blir stor? Eller hjälp - jag är katastrofalt dålig på att skriva ansökningar! Saken är den att min...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: emma74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II