Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men så bor jag inte i Sverige heller.
Friskvårdsbidrag/tid är en av de mest osannolikt lyxiga saker jag känner till om det svenska arbetslivet, herregud vilken grej alltså! Folk här borta tror inte på mig när jag berättar om det![]()
Jag arbetar för en liten arbetsgivare så vi har fritt belopp. Jag skulle välja ngt nytt nu i november men kommer avvakta.
Att vi får välja precis vad vi vill oavsett kostnad dvs även över 5 000 kr.Vad innebär ”fritt belopp” i sammanhanget?
Att vi får välja precis vad vi vill oavsett kostnad dvs även över 5 000 kr.
Vi har friskvårdspeng. Jag skulle hellre ha friskvårdstimme eftersom jag inte utnyttjar pengen. Jag åker inte och tränar med hästarna så jag kan inte utnyttja den till tränaravgifter t ex. Och att lägga pengarna på gymkort eller badhuskort som jag inte skulle utnyttja. Då finns möjligen massage kvar att lägga pengarna på.Inspirerad av annan tråd.
Friskvård, får ni det av arbetsgivaren?
Friskvårdstimmar, eller friskvårdspeng?
Jag har jobbat i matbutik. Tror att det var 1500kr/år.Vi har ingenting! För några år sedan, kanske 5-6 år sedan, fanns det en massagestol i en lägenhet i närheten av arbetsplatsen som vi kunde låna på raster men det blev aldrig att man lånade nyckeln och gick dit. Nu bor det några i den lägenheten så den möjligheten har vi inte heller längre. Jag har jobbat på samma företag i 20 år och vi har inte haft någon annan friskvård än den stolen. Men det är en matvarubutik, är det någon fler här som jobbar på butik och har ni friskvård?