• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Bellman1997
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 732
B

Bellman1997

Går det att rida sin häst som tävlinghäst fast man går i skolan m.m.. Hur ofta och hur hårt ska en häst ridas ungefär?:(

Sv: Fritiden

Hur gör jag för att få mig mer "snäll" i handen.. finns det några övningar?

Breor kanske lite på vilken gren och nivå som du tävlar i och vad du anser som att rida hårt. Och på konditionen på din häst.
Tävlar du i lokalhoppning L: D, L:C så krävs det kanske inte lika mycket träning som om du tävlar t ex medelsvår.

Varför skulle det inte gå?

Vill man ha sin häst i bra kondition bör man ju rida 5 dagar i veckan åtminstonde..
Sen tar det ju alltid tid att ha häst, även om man bara ska ut o rida lite i skogen..
Hur hårt och hur ofta man saka rida beror på hästens behov och kondition...

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 763
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 607
Senast: Edla
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: Edla
·
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka