fritidsaktivitet för 3 - åring

KisseNova

Trådstartare
Vart kan man hitta om det finns aktivitet för en 3,5 årig kille ?

Eller är han för ung för att få gå på aktiviteter på fritiden, dans för unga kan han inte börja förrän 4 år, så är det 4-5 års gräns på det mesta ?
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Kyrkans barntimme?
Barngympa?
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Simma!
Det kan man ju göra från bäbisålder och framåt.

Kolla efter ponnyridskola/ridlekis i ditt närområde, många tar emot mindre barn just för att de har så små ponnyer.
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Vart kan man hitta info till barngympa ?

Ja, en aktivitet på simhallen vore toppen då han älskar att bada men tyvärr finns det inget just för hans ålder.
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Kolla med din lokala idrottsförening!
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Jag kan tänka mig att alla aktiviteter tex Mulle där föräldrarna inte är med börjar först när barnet blir något äldre. Men annars får du väl fundera ut vad han gillar och börja leta? Fotbollsskola kan jag tänka mig finns redan från 4 år. 4H kan ev också ha något för små barn. Kyrkan brukar ju ha sångstunder för barn i olika åldrar.
Här kan man också leta: http://www.barnguiden.com/default.asp
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Min son på 3 går på gymnastik i vår lokala skolgymnastiksal.
Så klart är föräldrarna med.
sen brukar vi fara å simma ibland själva till ett äventyrsbad.
Hör med kommunen kanske.
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Ja, en aktivitet på simhallen vore toppen då han älskar att bada men tyvärr finns det inget just för hans ålder.

Förra året så gick dottern på lek & plask i simhallen. Detta var i och för sig på sommaren, vet inte om det är något de kör året runt:confused:
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Det kanske finns småbarnsgymnastik? Boll och lek (så heter iaf de lokala fotbollslagens aktiviteter för de riktigt små), småbarnssim, ridlekis?
Nu tar jag bara efter vad min dotter som nu är 6 gick på när hon var i den åldern, men hon gick även på dans, hon fyller år på hösten och hann inte nå den magiska gränsen så hon fick börja fast hon inte var tillräckligt gammal egentligen.

Jag tror att många boll-lag (handboll/fotboll) har aktiviteter för de små lite runt om även om man skulle bo på landsbygden.
Hoppas ni hittar något roligt! :)
 
Sv: fritidsaktivitet för 3 - åring

Jag känner nog att det är för ungt med egna aktiviteter för mina 3-åringar. Då far vi hellre och hittar på något tillsammans. Jag tycker att de får nog med stimulans de timmar de är på förskolan
(19h/vecka) så på kvällen vill vi mest bara njuta av dem själva eller åka på gemensam aktivitet.
Men det är säkert olika på olika barn.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 718
Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 475
Senast: Eurydome
·
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
582
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp