Fröknarna för sover sig.....

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 136
W

Warmia

För andra gången på ett halvår har det hänt igen.... Fröknarna till dotterns dagis hade försovit sig. Kan ju alltid hända alla men det är så irriterande när det händer igen. Har ju en jour mb också men vad gör den för nytta när den inte är på.... Det blev till att väcka farmor och plocka in dottern dit så sambon kom i tid till jobbet!

Händer detta ofta på ert dagis också?

Sv: Fröknarna för sover sig.....

Hur menar du nu? Att öppnande personal försover sig?
För det ska inte hända, men jag antar att det kan hända någon gång. På min förskola är det alltid 2 som öppnar för säkerhets skull.

Kanske någon blivit sjuk och inte fått tag i annan personal?
Men givetvis ska det inte hända att dagis inte öppnar när det ska.

Hmm, och nej. Det har aldrig hänt mig, vare sig som förälder (och då lämnade jag på måndagar då de öppnade, 5.30 pga att jag själv hade öppning) eller som personal.

Senast ändrad:

Jag har jobbat 25 år på förskola och aldrig försovit mej, därmed inte sagt att det inte kan hända..
2 ggr på ett halvår?? samma fröken??
Blev det verkligen katastrof???
Vad jobbar ni med???
Jag menar bara att ÄVEN DAGISFRÖKNAR är MÄNNISKOR!!!!
Ibland kan jag tycka att föräldrar har högre krav på oss än ni har på era arbetskompisar....

Vem vill försova sig med vilje????

* Jenny *

NEJ det blev ingen katastrof och det skrev jag inget om att det blev heller. Vi fick väcka farmor 3mil bort och åka och lämna där då det blev rätt håll för sambon som jobbar åt det hållet.
Dagisfröknarna är som sagt männskliga och KAN också försova sig men om det händer igen och igen.......

Väldigt bra med 2 öppnande fröknar i inlägget innan!!!

hur m,enar du, var det ett halvår det hände sist?
det låter inte så ofta tycker jag. nån gång i månaden eller mindre, ok, men som sagt, de är bara människor.

Väldigt bra med 2 öppnande fröknar i inlägget innan!!!

Det där är nog väldigt ovanligt. Har aldrig jobbat på något stället som har det så. Det brukar vara svårt nog att få timmarna att "räcka till" även när man bara har en som öppnar. Hos oss öppnar en person kl 6.15 och nästa person kommer kl 7.00.

Kl

Själva frågan är om ni andra föräldrar råkar ut för samma sak att ni får vänta eller hitta andra lösningar 2-3 ggr / halvår då personalen försover sig? Var tvungen att fråga då ingen av mina vänner jag känner och har frågat har råkat ut för detta någon gång under sina barns dagistid på andra dagis.....
Vi löser detta ganska enkelt genom att förlora lite lön pga försenad inloggning och vänta in nästa fröken som kommer ca 30 min efter eller väcker någon anhörig!!!

Hur länge har ni haft barnet på dagiset? Med tanke på att ni vet att det händer 2-3 ggr/halvår. Och jag undrar som någon annan, hur sen var den som skulle öppnat, och var det samma person som sist?

Klart att det är en jobbig situation, och jag har inte varit med om det själv. Jag menade just att man inte skulle förlora så mycket tid på att vänta 30 minuter jämfört med att skjutsa runt till släktingar. Men det kanske är enklare för er i er vardag, det vet ju inte jag :).

Nej det var inte samma fröken. Vi brukar vänta 30min, dom ska vara på dagis vid 06 och vid 06.30 brukar vi åka för att ordna det på annat sätt. En 3,5 åring har inte så mycket tålamod att sitta i bilen och vänta 1 h så 30 min räcker och sambon blir inte så jättesen till jobbet heller!

Det är ju självklart en männsklig grej som kan hända alla som jag har nämt innan så man river inte upp hela världen för den skull, skulle bara kolla läget på andra dagis!!!

Jag menade just att man inte skulle förlora så mycket tid på att vänta 30 minuter jämfört med att skjutsa runt till släktingar.
Hör ju egentligen inte till ämnet kanske men jag skulle förlora sjukligt mycket tid på att vänta i 30 minuter. Skillanden mot att åka hemifrån 6:30 eller 7:00 är att det vid 6:30 kan ta 45-50 minuter till jobbet och åker jag 7:00 tar det garanterat inte under 1,5 h men nästan alltid 2h. Ganska stor skillnad tycker jag.

KL
Ja jag skulle tycka det var jobbigt. Speciellt om det händer upprepade gånger. Ser jag till mig själv så har jag försovit mig 1 gång under mitt 15 åriga arbetsliv och då blev jag 10 minuter sen till jobbet.
Jag skulle nog ta upp det med dagiset och förklara hur det påverkar er vardag.
Likadant är jag övertygad om att dagis tycker det är jobbigt om ni någon dag skulle bli sena att hämta ert barn. Borde inte vara så svårt för er att dra den paralellen.

Kamomillo
Det handlar ju inte om att dagispersonal inte får vara mänskliga. Däremot vill man att tjänsten som man betalar för ska fungera tillfredställande. Att passa tider är en sån grej.

Mvh Miks

Är det ett enavdelningsdagis? Då är det ju genast ganska sårbart om någon försover sig, det märks direkt liksom.
Jag har aldrig försovit mig vid en öppning men har varit med om att det hänt andra.
Vi hade personalens hemtelefonnummer uppskrivna på anslagstavlan där vi skrev upp vilka som öppnade då kunde föräldrarna nå oss om vi mot förmodan inte skulle dyka upp.
Kanske kan vara ett tips?

Jag menade just att man inte skulle förlora så mycket tid på att vänta 30 minuter jämfört med att skjutsa runt till släktingar.
Hör ju egentligen inte till ämnet kanske men jag skulle förlora sjukligt mycket tid på att vänta i 30 minuter. Skillanden mot att åka hemifrån 6:30 eller 7:00 är att det vid 6:30 kan ta 45-50 minuter till jobbet och åker jag 7:00 tar det garanterat inte under 1,5 h men nästan alltid 2h. Ganska stor skillnad tycker jag.

KL
Ja jag skulle tycka det var jobbigt. Speciellt om det händer upprepade gånger. Ser jag till mig själv så har jag försovit mig 1 gång under mitt 15 åriga arbetsliv och då blev jag 10 minuter sen till jobbet.
Jag skulle nog ta upp det med dagiset och förklara hur det påverkar er vardag.
Likadant är jag övertygad om att dagis tycker det är jobbigt om ni någon dag skulle bli sena att hämta ert barn. Borde inte vara så svårt för er att dra den paralellen.

Kamomillo
Det handlar ju inte om att dagispersonal inte får vara mänskliga. Däremot vill man att tjänsten som man betalar för ska fungera tillfredställande. Att passa tider är en sån grej.

Mvh Miks

Visst ska vi lågt stående varelser passa tider... Vi önskar inget hellre än att försova oss, och orsaka besvär för föräldrar:crazy: (OBS!ironi)
Jag är glad att jag tillhör dom som ALDRIG försovit mej... men det kanske kan hända:o
Däremot har det hänt att en av mina jobbarkompisar var helt insnöad en morgon! Hon ringde till första "barnet/föräldrarna" och den mamman fixade en nyckel hos vaktmästaren, förklarade för dom andra som kom, och när min jobbarkompis kom 20 min försent va kaffet klart, och Frukosten stod på bordet!
De är underbara föräldrar!!!!:love: Vi på vår förskola har funderat på att klona föräldrarna!!!

* Jenny *

Liknande trådar

Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 662
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 085
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka