Frontpage/Hemsida och hjälp m bild på förstasidan

P

Poppan2006

Hej
har en hemsida där jag har övre text med stuteri + namnet i "en egen ruta". Detta namn följer med vilken sida man än öppnar. Sen har jag en ny ruta för text om oss, hästar och en bild på anläggningen. nu till problemet. Jag har "klippt" ihop en bild med våra hästar och stuterinamnet som jag vill ha överst och det skall "följa" med alla sidor. När jag fixar det så går det som en dans men när jag förhandsgranskar så visas bara en ruta m kryss i ... vad gör jag för fel...
Tacksam för svar
 
Sv: Frontpage/Hemsida och hjälp m bild på förstasidan

Rutan med kryss betyder att länken till bilden inte är korrekt. Detta beror antagligen på att du har relativa länkar och att de andra sidorna ligger i en mapp högre upp eller längre ner i katalogträdet än den första sidan.
 
Sv: Frontpage/Hemsida och hjälp m bild på förstasidan

Snälla, berätta vad jag skall göra, förstår inte riktigt hur du menar. Har jag sparat filen m "nya" bilden fel eller??
 
Sv: Frontpage/Hemsida och hjälp m bild på förstasidan

Svårt att förklara, men det som det handlar om är att sidan inte hittar bilden, du får försöka leta reda på varför själv, svårt att säga så här över nätet.
 

Liknande trådar

C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 145
Senast: -moa-
·
IT & mobiler Jag, total nybörjare på hemsidor och html har numera ansvaret för vår studentförenings (akademisk ridklubbs) hemsida. Hittills tycker...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Laban
·
  • Låst
IT & mobiler Innan du lägger in en bild, läs igenom följande: Infoga bilder inne på inläggen gör att alla direkt ser din bild när tråden öppnas...
Svar
1
· Visningar
4 951
Senast: domino
·
C
IT & mobiler Vi ville egentligen inte ha några Excel-dokument på hemsidan, men nu verkar det bli så ändå... (Lång text nedan - för den som inte...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp