Bukefalos 28 år!

Frostat fönsterklistermärke?

cili

Trådstartare
Jag har ett fönster som jag vill göra "ogenomsynligt". Att ha nere persiennen hela tiden är inte ett alternativ pga klåfingriga katter.
Finns det något slags frostat jätte-klistermärke som man kan sätta på det? Ett som inte lämnar märken sen när man tar bort det (hyreslägenhet). Var hittar man det?
Skulle gissa på att fönstret är 80x70cm.

Ljuset får gärna komma in, men man ska varken kunna se in eller ut
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Vet att det finns en typ av mörk plast man fäster på insidan av fönstret. Utmärkt seende utåt, desto sämra insyn. ;) Kan försöka ta reda på vad det heter.
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Fast det är främst för att inte se ut som det behövs, så inte katten sitter där och slåss med katter som går förbi utanför ;)
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Det finns ju lite olika typer av 'fönsterklistermärken' bla frostade ränder,
frostade 'blommor' m.m googla så hittar du massor! :)

Jag vet att jag förut sett på bla bluebox och Inreda's webbshopar,
så kika där kanske?
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Vi har jättefina från Strössel Design, säljs bla på Designtorget.
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Ja det bruka ju finnas massor av olika i både mänster och bara sån det ser frostit ut av, och där jag bor har det iaf funnit och köpt på tapet affärena om man frågar efter.
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Gud va många fina fönsterfilmer dom hade..:love:
Nu blev jag sugen till grovköket ut mot vägen ju :D
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Jag har satt en gardinspiral på halva fönstret. Sen har jag delat en panellängd i två bitar o hängt där. Då ser ingen in och inte ut. Man kan ändå glänta på gardinen om man vill. Och ovansidan är öppen o släpper in ljus :) Men risken är ju att katten krafsar bort tyget o kan kika ut ändå. Min gör det dock inte :)
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Jag har satt en gardinspiral på halva fönstret. Sen har jag delat en panellängd i två bitar o hängt där. Då ser ingen in och inte ut. Man kan ändå glänta på gardinen om man vill. Och ovansidan är öppen o släpper in ljus :) Men risken är ju att katten krafsar bort tyget o kan kika ut ändå. Min gör det dock inte :)

Om man är rädd att katten kraffsar bort tyget, så kan man väl ta en större tygbit (så det inte blir nån glipa) och en spiral nedtill och sy en kanal där nere som man trär igenom, så sitter det fast både upp till och nertill,
då blir det ju som du beskrev, men lite svårare för katt att klösa upp.
 
Sv: Frostat fönsterklistermärke?

Underskatta inte min katt, hon är världsmästare på att komma in där hon inte ska vara ;) (läs: öppnar kartonger, drar ut tröga kökslådor, öppnar sopskåpet m.m.). Dumt nog är det alltid dom förbjudna platserna som är roligast att vara på
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 989
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 924
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp