Frostfritt vatten utan el

Bukefalos 30 år!

Jag har inte haft warmbucket själv, men det verkade inte så effektivt ute i hagen iaf när stallkompisar haft sån.
Men kanske funkar ok inne i stall?

Jag har inte haft warmbucket själv, men det verkade inte så effektivt ute i hagen iaf när stallkompisar haft sån.
Men kanske funkar ok inne i stall?
Vi har kallstall och jag har warmbucket till hinkarna inne. När det blir minusgrader i stallet så fryser hinkarna ändå. Kanske att de fryser långsammare än utan WB men jag har i alla fall inte brytt mig om att köpa fler när vi har satt fler hinkar.

Kylbag i plast från t.ex. Biltema borde räcka en natt för en ponny tycker jag.
Tejpa den med silvertejp om ponnyn gärna spelar fotboll.
Köp en billig vattenkokare (kolla på Myrorna eller liknande om kassan är skral) och fyll med ljummet vatten på kvällen.

Kylbag i plast från t.ex. Biltema borde räcka en natt för en ponny tycker jag.
Tejpa den med silvertejp om ponnyn gärna spelar fotboll.
Köp en billig vattenkokare (kolla på Myrorna eller liknande om kassan är skral) och fyll med ljummet vatten på kvällen.
Vi får inte ha vattenkokare i stallet.

Vi får inte ha vattenkokare i stallet.
Helt ot men är nyfiken varför?

Ett stall jag stod så gick säkringen när någon körde vattenkokaren 🤣
Så fanns ett lager med säkringar ifall någon råkade körde igång den utan att dra ur elementet först 🙈 kom man ihåg det så gick det bra👍😁

Så fanns ett lager med säkringar ifall någon råkade körde igång den utan att dra ur elementet först 🙈 kom man ihåg det så gick det bra👍😁
Stallägaren är typ livrädd för el. Man får använda klippmaskin på nåder, med jordfelsbrytare.

Alltså man får inte ha vitvaror utanför en brandcell så låter som en klok stallägare (för jag antar att sadelkammaren inte är en brandcell).

Stallbränder är hemska.

Alltså man får inte ha vitvaror utanför en brandcell så låter som en klok stallägare (för jag antar att sadelkammaren inte är en brandcell).

Stallbränder är hemska.
Men om man stänger av den efter varje användning? Dvs att man bryter strömmen till sladden? Tex tar bort den från uttaget?
Jag har nog aldrig varit med om ett stall utan vattenkokare. Möjligen något litet nånstans att det saknats men det är ju inget man frågar efter direkt om man inte står där med sin häst.

Vattenkokare behövs ju till lite olika saker. Tex snabbt få färdigt betfor vid behov och fylla vatten till hinkar/baljor när det behövs.

Edit: jag har för mig att du jobbar med liknande frågor?

Men om man stänger av den efter varje användning? Dvs att man bryter strömmen till sladden? Tex tar bort den från uttaget?
Jag har nog aldrig varit med om ett stall utan vattenkokare. Möjligen något litet nånstans att det saknats men det är ju inget man frågar efter direkt om man inte står där med sin häst.

Vattenkokare behövs ju till lite olika saker. Tex snabbt få färdigt betfor vid behov och fylla vatten till hinkar/baljor när det behövs.

Många stall har ju varmvatten, då har man inte så stort behov av vattenkokare. Vi har ingen vattenkokare, aldrig saknat det.

Följer man LBK (vilket man bör göra) så nej.
Men visst drar du ut kontakten efter varje användning försvinner ju risken.

Jag saknar inte vattenkokare alls, men har varmvatten i kranen (en vvb ska för övrigt också vara i en brandcell 😅).

Japp :)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka